~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........................................ * Συνέχεια του Ιστολογιου της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" στη δ/νση: - https://arkadiko-vima.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..............* ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ (1988 - 2018) - 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: arkadikovima@gmail.com
Σύμβουλοι Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής - Πέτρος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

31 χρόνια

31 χρόνια
........................................................................... email: arkadikovima@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

Κ. Τζινιέρης: Η πολιτεία να δώσει κίνητρα για την επαγγελματική ασφάλιση


Ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Ταμείου Ασφάλισης Οικονομολόγων (ΕΤΑΟ) συμπατριώτης μας Αρκάς κ. Κ. Τζινιέρης μιλά για τον θεσμό των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΤΕΑ) στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, αλλά και για την πρωτοβουλία των οικονομολόγων να δημιουργήσουν ένα από αυτά.
- Σε τι στοχεύουν τα ΤΕΑ;
«Ο θεσμός των ΤΕΑ νομοθετήθηκε στην Ελλάδα το 2002, ως απόρροια της ευρωπαϊκής τάσης εισαγωγής συνταξιοδοτικών συστημάτων του δεύτερου πυλώνα. Πρόκειται για ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα. Ιδρύονται προαιρετικά με πρωτοβουλία 100 τουλάχιστον εργαζομένων, εποπτεύονται από το υπουργείο Απασχόλησης και ελέγχονται από την Εθνική Αναλογιστική Αρχή. Σκοπός των ΤΕΑ είναι η παροχή στα μέλη τους συμπληρωματικής ασφαλιστικής προστασίας για τους κινδύνους του γήρατος, της αναπηρίας, του θανάτου κτλ. Κύριοι πόροι, οι εισφορές των ασφαλισμένων που με σχετική απόφαση του υπουργείου Οικονομικών εκπίπτουν από το φορολογητέο εισόδημα και οι τυχόν εργοδοτικές εισφορές που εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδά τους. Τα ΤΕΑ προσομοιάζουν στα Επικουρικά Ταμεία. Στην Ευρώπη καλύπτουν ήδη το 25% του ενεργού πληθυσμού και διαχειρίζονται περιουσία 2,5 τρισ. ευρώ συνολικά η οποία αντιστοιχεί περίπου στο 29% του ΑΕΠ της ΕΕ».

- Εχει νόημα η επαγγελματική ασφάλιση;
«Η επιδείνωση της σχέσης συνταξιούχων προς εργαζομένους και η απώλεια πόρων από την εισφοροδιαφυγή γενικά έχουν καταστήσει επιτακτική τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την επιβίωση του συστήματος. Παράλληλα η επαγγελματική ασφάλιση μπορεί και πρέπει να αξιοποιηθεί από την πολιτεία η οποία με ισχυρά κίνητρα πρέπει να προσφέρει στους εργαζομένους και ιδιαίτερα στους νέους τη δυνατότητα συμπλήρωσης και ενίσχυσης της συνταξιοδοτικής τους κατάστασης, στο βάθος του χρόνου, μέσα από τα ΤΕΑ. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι η ΕΕ προτρέπει τα κράτη-μέλη να ενθαρρύνουν την ίδρυση ΤΕΑ με φορολογικά και άλλα κίνητρα. Στο ΕΤΑΟ ξεκινάμε σύντομα το αμοιβαίο κεφάλαιο με επαγγελματία διαχειριστή ΑΕΔΑΚ».

- Ποια η διαφορά από την ιδιωτική ασφάλιση;
«Είναι ευκαιρία να διαλυθεί η σύγχυση. Μία μόνον ομοιότητα μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι χαρακτηρίζει τους δύο πυλώνες ασφάλισης. Ο “κεφαλαιοποιητικός χαρακτήρας” των δύο συστημάτων. Πρόκειται, ουσιαστικά, για πλασματική ομοιότητα αφού είναι σημαντικά διαφορετικός ο βαθμός ανταποδοτικότητάς τους. Ο ασφαλισμένος στο ΤΕΑ απολαμβάνει στο τέλος το σύνολο σχεδόν των εισφορών με τις αποδόσεις τους (στο ΕΤΑΟ παρακρατείται μόνο το 2,5% της εισφοράς), ενώ ο ασφαλισμένος στον τρίτο πυλώνα μικρό μόνο μέρος, αφού το μεγάλο αναλώνεται στα έξοδα πωλήσεων, διαφημίσεων, διοίκησης και κέρδος, φυσικά νόμιμο. Περαιτέρω τα ΤΕΑ, φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, αυτοδιοικούνται και δρουν για λογαριασμό των ασφαλισμένων-μετόχων τους. Αντίθετα οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις ετεροδιοικούνται, λειτουργούν δηλαδή και κρίνονται από τους μετόχους τους. Η ασφαλιστική εταιρεία επιλεκτικά μπορεί να αρνηθεί την ασφάλιση πελάτη. Αντιθέτως το ΤΕΑ ασφαλίζει υποχρεωτικά το μέλος που επιθυμεί να ασφαλιστεί, χωρίς μάλιστα όρους και εξαιρέσεις “προϋφιστάμενων ασθενειών”, όπως στον Κλάδο Αλληλοβοήθειας του ΕΤΑΟ, αναδεικνύοντας και τον κοινωνικό ρόλο του Ταμείου. Η διακοπή της ασφάλισης ή η μεταφορά σε άλλο ΤΕΑ γίνεται χωρίς ζημιά για το μέλος, σε αντίθεση βέβαια με τη διακοπή ασφάλισης σε ασφαλιστική εταιρεία».

*Απόκομμα ΤΟ ΒΗΜΑ - Ημερομηνία δημοσίευσης 28/2/2008

Με τον «Καποδίστρια 2» τα όρια των επαρχιών θα αποτελούν όρια των ΟΤΑ

Ο νέος διοικητικός χάρτης της χώρας




















Περίπου 400 δήμους θα αποκτήσει η χώρα μετά τον νέο «Καποδίστρια», για τη ανάδειξη των οποίων θα αξιοποιηθούν τα γεωγραφικά όρια των επαρχιών (στο παρελθόν υπήρχαν 150 τέτοιες ενότητες ή 200 αν υπολογισθούν οι διαιρέσεις και στο εσωτερικό των αστικών συγκροτημάτων) και η εμπειρία των 492 Συμβουλίων Περιοχής που θεσμοθετήθηκαν με τον Ν. 2218/94 ως μορφές διαδημοτικών συνεργασιών.
Δ. ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ*
Το νέο εγχείρημα της διοικητικής αναδιάρθρωσης το επωμίζονται πλέον δύο πρόσωπα: ο κ. Γ.Σουφλιάς, ο οποίος εξ αντικειμένου θα σηκώσει το βάρος της μετά την ένταξή της στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο, και ο δήμαρχος Αθηναίων και πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ κ. Ν.Κακλαμάνης, ο οποίος, εδώ και καιρό, πιέζει έντονα την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στον νέο «Καποδίστρια». Αποδυναμώνεται έτσι αισθητά ο ρόλος του υπουργού Εσωτερικών κ. Πρ.Παυλόπουλου .

Η αναδιάρθρωση των διοικητικών ορίων των δήμων, όπως και η θεσμοθέτηση των μητροπολιτικών λειτουργιών στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, εμφανίζεται σήμερα,- συγκριτικά με το 1997, όταν ο υπουργός του ΠαΣοΚ κ. Αλ.Παπαδόπουλος ξεκινούσε τον «Καποδίστρια 1»σχετικά εύκολη... υπόθεση. Και αυτό για δύο λόγους: Πρώτον, υπάρχει η συναίνεση όλων σχεδόν των στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της κοινής γνώμης. Δειγματοληπτική έρευνα που διεξήχθη σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 6.000

πολιτών στο σύνολο της χώρας, κατέδειξε ότι ποσοστό 48,8% συμφωνεί με τη διατύπωση «η διοικητική αναδιάρθρωση της χώρας (Σχέδιο Καποδίστριας) οδήγησε στην ενίσχυση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης» και ακόμη ένα 18,6% κρατάει στάση σχετικής συμφωνίας.

Δεύτερον, ο «Καποδίστριας 2» μπορεί να προχωρήσει ανεξαρτήτως του αν θα μεταφερθεί ο δεύτερος βαθμός αυτοδιοίκησης στο επίπεδο της περιφέρειας όπως ζητούν όλοι ανεξαιρέτως οι επιστημονικοί φορείς, τα πολιτικά κόμματα και οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης, ή θα παραμείνει στο επίπεδο της Νομαρχίας, όπως επιμένει ο υπουργός Εσωτερικών, τον οποίο κατηγορούν ότι με τη στάση του εξυπηρετεί απλώς και μόνο μικροκομματικές σκοπιμότητες. Το σχέδιο για τον «Καποδίστρια 2» προβλέπει μείωση στο μισό περίπου των υφιστάμενων δήμων.

Ως τον «Καποδίστρια 1», στη χώρα υπήρχαν 5.318 κοινότητες με πληθυσμό μικρότερο από 5.000 κατοίκους και 457 δήμοι. Σήμερα υπάρχουν 914 δήμοι και 120 κοινότητες. Με τον «Καποδίστρια 2» τα όρια των ΟΤΑ θα εκτείνονται περίπου ως τα όρια των επαρχιών, καθώς κοινός τόπος είναι η μείωση του αριθμού των δήμων και συνεπώς η συγκρότηση πληθυσμικά και χωρικά μεγαλύτερων γεωγραφικών μονάδων.
Η νέα μεταρρύθμιση, όπως και ο «Καποδίστριας 1», δεν πρόκειται να επηρεάσει ουσιαστικά τα όρια των δήμων στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, αν και ο δήμαρχος Αθηναίων έχει αφήσει να εννοηθεί ότι θα μπορούσαν να εξετασθούν ορισμένες πλευρές της λειτουργίας τους. Χθες μάλιστα, μετά την παρουσίαση του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου, ο κ. Κακλαμάνης προειδοποίησε ότι τόσο το θέμα των ορίων όσο και των κονδυλίων που θα συνοδεύσουν τη μεταρρύθμιση συναρτώνται άμεσα με τον τρόπο που θα αντιδράσει η Αυτοδιοίκηση.


* Απόκομμα ΤΟ ΒΗΜΑ - Ημερομηνία δημοσίευσης 29/2/2008