~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........................................ * Συνέχεια του Ιστολογιου της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" στη δ/νση: - https://arkadiko-vima.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..............* ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ (1988 - 2018) - 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: arkadikovima@gmail.com
Σύμβουλοι Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής - Πέτρος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

31 χρόνια

31 χρόνια
........................................................................... email: arkadikovima@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

Και φταίνε και ζητάνε τα ρέστα από τους σιδηροδρομικούς και τους επιβάτες!

...με αυτά τα νέα και σύγχρονα λεωφορεία που θα δρομολογήσει η "κυβέρνηση" ποιά κυβέρνηση θα μου πείτε τώρα!!! δεν έχει σημασία... θα πηγαίνουμε στα χωριά μας... αυτό θα πει  σύγχρονες σοσιαληστικές λύσεις... μπράβο σας παληκάρια της φακής που λέει και ο λαός μας... εκλογές έρχονται έστω για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και εδώ λέμε δαγκωτό μαύρο στον Μαυρογιαλούρο συμπατριώτες...    "Αρκαδικό Βήμα"
Ημερομηνία δημοσίευσης: 04/09/2010 εφημερίδα "Η ΑΥΓΗ"


Αποσιωπούν επιμελώς να πουν ότι το κράτος όχι μόνο δεν ήταν συνεπές διαχρονικά στις οικονομικές υποχρεώσεις του που απορρέουν από τη νομοθεσία, αλλά οδηγούσε τον ΟΣΕ να δανείζεται από τις τράπεζες τα ποσά που έπρεπε να δίνει το ίδιο.
Του ΜΑΞΙΜΟΥ ΜΠΟΛΑ*

Σε διάλυση των Ελληνικών Σιδηροδρόμων (ΟΣΕ) και ξεπούλημά τους στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, προχωρά άμεσα η κυβέρνηση υλοποιώντας τη δέσμευσή της απέναντι στην τρόικα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ » η κυβέρνηση προχωρά άμεσα στην κατάθεση νομοσχεδίου μέχρι τα τέλη του επόμενου μήνα για την «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη Ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για τον σιδηροδρομικό τομέα» Το σχέδιο, όπως παρουσιάστηκε στην εφημερίδα το Σάββατο 28/8/2010, περιλαμβάνει τα πιο εφιαλτικά σενάρια για τον ΟΣΕ και τους εργαζόμενους στον οργανισμό.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου, βάσει των δημοσιευμάτων, προβλέπει τα εξής:

1.- Παράδοση στο Δημόσιο και στη συνέχεια ξεπούλημα της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ(σύμφωνα με εκτιμήσεις η αξία της ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ) , με πρόσχημα τα χρέη του προς την Πολιτεία, τα οποία στην πραγματικότητα είναι χρέη της Πολιτείας προς τον ΟΣΕ.


2.- Τη δραστική περικοπή δεκάδων περιφερειακών δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα», με κλείσιμο των 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου. Με εξαίρεση τον κεντρικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας, και τις Προαστιακές γραμμές που αποτελούν και το φιλέτο για τους ιδιώτες, το υπόλοιπο δίκτυο, δηλαδή, το δίκτυο Πελοποννήσου, το τοπικό δίκτυο Αθήνα - Λιανοκλάδι - Στυλίδα, το Θεσσαλικό δίκτυο, το δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας και το δίκτυο Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καταργείται μέχρι να εξευρεθούν πόροι για τη λειτουργία τμημάτων του.
3.- Ιδιωτικοποιούνται σημαντικά φιλέτα που θα μπορούσαν να φέρουν σημαντικά έσοδα στο Δημόσιο. Αυτά είναι οι νέες επεκτάσεις των γραμμών του Προαστιακού για τις οποίες επιτρέπεται η κρατική χρηματοδότηση και τα εμπορευματικά κέντρα Ικονίου - Θριασίου, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Πάτρας κ.ά.
4.- Ιδιωτικοποιείται η εκμετάλλευση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) αφαιρώντας κέρδη από το δημόσιο. Έτσι παραδίδονται και οι τεράστιες επενδύσεις που πλήρωσε ο ελληνικός λαός από το υστέρημα του, στα τρωκτικά που λυμαίνονται τόσα χρόνια τον ΟΣΕ.
5.- Παραδίδονται στις θυγατρικές ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ που ουσιαστικά λειτουργούν ως ιδιωτικές εταιρείες, αντικείμενα του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ.
6.- Καταργούνται επιπλέον οργανικές θέσεις με απολύσεις (στο επικαιροποιημένο μνημόνιο σημειώνεται ότι οι εποπτευόμενοι φορείς μπορούν να προβούν σε απολύσεις αν τούτο καταστεί αναγκαίο), δυσμενείς συνταξιοδοτήσεις και υποχρεωτικές μετατάξεις 2.200 σιδηροδρομικών. Συγκεκριμένα θα αποχωρήσουν 744 εργαζόμενοι από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 1.600 από ΟΣΕ - ΕΔΙΣΥ κατεβάζοντας τις οργανικές θέσεις από 9.340 που είναι σήμερα στις 4.000.
7.- Συνεχίζεται η μείωση των μισθών, αφού τα επιδόματα τα οποία σήμερα αποτελούν το 100% του μισθολογικού κλιμακίου μειώνονται στο 10%.
8.Διάλυση εργασιακών σχέσεων και κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
9.Προώθηση νέας τιμολογιακής πολιτικής, που θα περιλαμβάνει αυξήσεις στα εισιτήρια και στα τιμολόγια των εμπορευματικών μεταφορών (Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 100% το 2009).


Το σύντομο ιστορικό ενός διαχρονικού δικομματικού εγκλήματος

Η κυβέρνηση γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια τις εξαγγελίες με βάση τις οποίες «έκλεψε» την ψήφο του ελληνικού λαού, φέρνει ένα νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ που περιλαμβάνει την πλήρη εφαρμογή πανομοιότυπου προγράμματος ανασυγκρότησης που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. στις 12.8.2008, που οδηγούσε τελικά στη διάλυση και εκποίηση του οργανισμού .
Και όλα αυτά στο όνομα της εξυγίανσης του ΟΣΕ και για το καλό του κοινωνικού συνόλου.
Οι κυβερνώντες από το 1974 και μετά (ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ) και οι «φίλοι» τους (συγκροτήματα τύπου, ΜΜΕ και δημοσιογράφοι) επικαλούνται ότι τα ελλείμματα του ΟΣΕ ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ. Ισχυρίζονται ψευδώς ότι για όλα φταίνε η κακοδιοίκηση, η κακοδιαχείριση και κυρίως οι υψηλές αμοιβές των εργαζομένων. Τα οποία (κακοδιοίκηση, κακοδιαχείριση) δεν κρύβουμε ότι υφίστανται και τα έχουμε καταγγείλει σαν κόμμα παντού και πάντα. Παραλείπουν, βέβαια, να πουν ότι τον ΟΣΕ διοικούσαν ανελλιπώς, όλη την περίοδο της μεταπολίτευσης «εκλεκτοί» των δύο κομμάτων. Όμως δεν είναι αυτά που ευθύνονται για τα ελλείμματα, αλλά το κράτος «μπαταχτσής», όπως αποδεικνύεται παρακάτω.
Αποσιωπούν επιμελώς να πουν ότι το κράτος όχι μόνο δεν ήταν συνεπές διαχρονικά στις οικονομικές υποχρεώσεις του που απορρέουν από τη νομοθεσία, αλλά οδηγούσε τον ΟΣΕ να δανείζεται από τις τράπεζες τα ποσά που έπρεπε να δίνει το ίδιο. Για πάνω από μια 10ετία το κράτος αθετεί τις υποχρεώσεις του (οφειλές για υποδομές και κοινωνική πολιτική) και τώρα προπαγανδίζουν σε βάρος του τα δυο κόμματα που ευθύνονται για την κατάσταση που έχει φτάσει και βέβαια τα γνωστά παπαγαλάκια στα δελτία των 8.
Τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ακολουθούν, απαξιώνουν συστηματικά τις δημόσιες επιχειρήσεις μεταφοράς και συγκοινωνίας με αντικειμενικό σκοπό είτε να δοθούν σε ιδιώτες είτε να προωθηθούν στον χώρο, ιδιοτελή συμφέροντα μέσα από ένα πλέγμα ιδιωτικών ανταγωνιστικών συμφερόντων. Αντίθετα, κυβερνήσεις σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι καθόλου «πρόθυμες», να «εκποιήσουν» τις τόσο σημαντικές (κοινωνικά, ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά) δημόσιες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, που συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξή τους. Μερικές μάλιστα (Γαλλία, Γερμανία κ.ά) επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους σε όλη την Ευρώπη.
Επίσης, πρέπει να επισημανθεί ότι, με βάση τη διεθνή εμπειρία, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών είχε αρνητικές συνέπειες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Μ. Βρετανία, όπου το άλλοτε θαυμαστό της σιδηροδρομικό δίκτυο, μετά την ιδιωτικοποίησή του τη δεκαετία του 1990 εισήλθε σε πορεία σταδιακής απαξίωσης (επαναλαμβανόμενα πολύνεκρα δυστυχήματα, ακρίβεια των δρομολογίων πολύ κάτω του στόχου ακριβείας κ.λπ.).
Η χώρα έχει ανάγκη από δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές, με παράλληλη προσπάθεια για την αναβάθμισή τους μέσα από την εξυγίανση και ανάπτυξή τους σε μια διαφορετική κατεύθυνσή, αλλά και στον αντίποδα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που έχουν αναπτυχθεί μέχρι τώρα. Σε μια κατεύθυνση που θα αναδεικνύεται ο κοινωνικός, ο αναπτυξιακός και περιβαλλοντικός  τους ρόλος.

* Ο Μάξιμος Μπόλας είναι μέλος του Τμήματος Μεταφορών του ΣΥΝ και συνεργάτης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ