~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........................................ * Συνέχεια του Ιστολογιου της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" στη δ/νση: - https://arkadiko-vima.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..............* ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ (1988 - 2018) - 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: arkadikovima@gmail.com
Σύμβουλοι Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής - Πέτρος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

31 χρόνια

31 χρόνια
........................................................................... email: arkadikovima@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

Ενώ το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου διανύει πλέον το 8ο έτος λειτουργίας του, τα προβλήματα αντί να επιλύονται συνεχώς πολλαπλασιάζονται...



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΑΣ ΕΝΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗ
στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Μια οποιαδήποτε ημέρα 2002-2010

9:00 πμ
Ξυπνάς το πρωί για να πας για μάθημα στην σχολή. Φτάνεις στην στάση και περιμένεις το λεωφορείο. Μάταια, γιατί ακόμα μια φορά δεν περνάει. Αναγκάζεσαι να πληρώσεις ταξί για να προλάβεις το μάθημα.

11:00 πμ
Πας στην γραμματεία να πάρεις μια βεβαίωση. Την παίρνεις με καθυστέρηση μιας εβδομάδας καθώς το προσωπικό της γραμματείας στο σύνολο του είναι ήδη απολυμένο και απλήρωτο.

3:00 μμ
Τελειώνεις το μάθημα και πας για φαγητό στην σίτιση. Παρόλο που το φαγητό ήρθε πριν λίγο, η υπάλληλος σου λέει ότι έχει περισσέψει μια μόνο μερίδα. Διαπιστώνεις ότι το φαγητό δεν τρώγεται και μένεις νηστικός.

4:00 μμ
Πας να συνεχίσεις μάθημα, το οποίο γίνεται σε μια από τις πολλές μικρές αίθουσες της σχολής. Δεν υπάρχει κενή θέση και αναγκάζεσαι να κάτσεις όρθιος.
7:00 μμ
Φεύγεις από την σχολή με τα πόδια περνώντας από έναν δρόμο χωρίς φώτα και πεζοδρόμιο. Σταματάς να πάρεις τα βιβλία που έχουν έρθει μόλις μια εβδομάδα πριν την εξεταστική.
7:45 μμ
Φτάνεις επιτέλους σπίτι. Εστίες δεν υπάρχουν και αναγκάζεσαι να πληρώνεις μια περιουσία για μια γκαρσονιέρα.

9:00 μμ
Πας στην δουλειά. Θα δουλέψεις μέχρι αργά το βράδυ ανασφάλιστος για ένα μεροκάματο.
Τελικά, μέσα σε μια ημέρα αναγκάστηκες να δουλέψεις για να πληρώσεις για “δωρεάν” σίτιση, στέγαση και μεταφορά...

Το πρώτο που θέλουμε να κάνουμε σε αυτό το κείμενο είναι να συγχαρούμε όλους του πτυχιούχους φοιτητές και τις οικογένειές τους που τόσα χρόνια μόχθησαν, στερήθηκαν και αγωνίστηκαν σκληρά να κατακτήσουν το πτυχίο τους και να ανοίξουν ένα νέο κεφάλαιο στην ζωή τους. Τα συγχαρητήρια μας λοιπόν και καλή σταδιοδρομία σε αυτή την νέα προσπάθεια σας για εργασιακή καταξίωση που όλοι οι κυβερνώντες φρόντισαν να το στρώσουν όχι με ροδοπέταλα, όπως θα όφειλαν απέναντι στη νεολαία, αλλά με μεγαλύτερες στερήσεις και δυσκολίες και από τα φοιτητικά σας χρόνια…
Δυστυχώς, από την πλευρά μας αναγκαζόμαστε να κάνουμε αυτή την παρέμβαση μια τέτοια μέρα, γιατί η μοναδική περίπτωση να βρούμε κάποιους από τους υπεύθυνους είναι μόνο στις φιέστες και στις γιορτές που στήνει κάθε τόσο η Διοικούσα Επιτροπή του πανεπιστημίου μας (μιας και κανείς ποτέ τους δεν αξιώθηκε να έρθει έστω και μία μέρα στο πανεπιστήμιο). Επίσης επιλέξαμε αυτή την μέρα να μάθουν όλοι οι πραγματικοί ενδιαφερόμενοι (γονείς, φοιτητές, καθηγητές, εργαζόμενοι, πολίτες της Τρίπολης) κάποια πράγματα για το πανεπιστήμιο.
Η διορισμένη από το υπουργείο Παιδείας, Διοικούσα Επιτροπή, ενώ πρωταρχικό και κύριο μέλημα της θα έπρεπε να είναι η επίλυση των βασικών λειτουργιών του πανεπιστημίου (σίτιση, στέγαση, μεταφορές, μόνιμη πρόσληψη καθηγητών και διοικητικού προσωπικού, κτήρια κ.α.), το μόνο της άγχος είναι η καλύτερη εφαρμογή κάθε νόμου της σημερινής κυβέρνησης σε μια κατεύθυνση υποβάθμισης και κατάργησης της δημόσιας εκπαίδευσης. Γι' αυτό, άλλωστε, ενώ το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου διανύει πλέον το 8ο έτος λειτουργίας του, τα προβλήματα αντί να επιλύονται συνεχώς πολλαπλασιάζονται.
Αναλυτικότερα, για ακόμα μια χρονιά, πέραν της ανύπαρκτης φοιτητικής μέριμνας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με την απόλυση του διοικητικού και τεχνικού προσωπικού του πανεπιστημίου. Μια ενέργεια που οδηγεί στην παράλυση του πανεπιστημίου αν αναλογιστεί κανείς τον ρόλο του προσωπικού μέσα σε αυτό (λειτουργία γραμματείας, βιβλιοθήκης, εργαστηρίων κτλ).
Σε συνδυασμό με την διαρκή καθυστέρηση μονιμοποίησης διδακτικού προσωπικού και την μη πρόσληψη συμβασιούχων καθηγητών για την πλήρη διεξαγωγή των μαθημάτων, μπορούμε να πούμε ότι το πανεπιστήμιο, δυστυχώς, υπολειτουργεί.
Αυτά τα προβλήματα, φυσικά δημιουργήθηκαν από τους ίδιους τους “αρμόδιους” για το πανεπιστήμιο (Διοικούσα Επιτροπή και Υπουργείο Παιδείας), είτε επιτηδευμένα για την προώθηση κάποιου νόμου, είτε άθελά τους λόγω υπέρμετρης αδιαφορίας.
Όσον αφορά, το νέο Πρύτανη, ευχόμαστε και ελπίζουμε να παλέψει για την επίλυση των προβλημάτων του πανεπιστημίου με τόσο ζήλο όσο και για την εκλογή του.

Αναρτήθηκε από Αριστερός Ψάλτης

"Παρέλαβαν χωριά και παρέδωσαν χαρτιά!" ή αλλιώς

Καλλικράτη συνέχεια...

Βγήκε λέει ο μέγας Δήμαρχος Σκιρίτιδας στα κανάλια και εξέφρασε τις απορίες του...
Που είμαστε; Που πάμε; Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;
Δεν κατάλαβε λέει τι πήγε στραβά με τον "Καποδίστρια" και τι θα γίνει με τον ;Καλλικράτη; Μα τα πράγματα είναι απλά! Ο Δήμαρχος ο κάθε Δήμαρχος πήρε 5-6-7 χωριά με τα σχολεία τους, με το γιατρό τους, με τον αστυνόμο και τον ταχυδρόμο τους, με το γραμματέα και την κοινότητά τους, με ότι είχαν και δεν είχαν δηλαδή και έφτιαξε ένα Δήμο.
Επιπλέον ο κάθε Δήμος στελεχώθηκε με Τεχνική Υπηρεσία προσλαμβάνοντας 2 επιστημονικούς συνεργάτες. Εκτός των υπολοίπων ο Δήμος έκανε και ένα ΚΕΠ με 2-3 υπαλλήλους ακόμα. Πέραν αυτών προσελήφθησαν με συμβάσεις 18-24-36 μηνών μερικής η ολικής απασχόλησης υπαλληλικό προσωπικό και εκεί που θα περίμενε κανείς να δεί τον Δήμο να ανθεί και τα χωριά να απολαμβάνουν την ενοποίηση έγινε το αναπάντεχο.
Τα σχολεία έκλεισαν είτε γιατί δεν υπήρχαν παιδιά είτε γιατί θα έπρεπε να μαζευτούν όλα τα παιδιά σε ένα χωριό. Τα ιατρεία έκλεισαν όχι γιατί δεν υπήρχαν άνθρωποι που τα χρειάζονταν αλλά γιατί οι γιατροί θα έπρεπε να μαζευτούν σε ένα ιατρείο. Η Αστυνομία και το Ταχυδρομείο έκλεισαν όχι γιατί δεν υπήρχε κόσμος στα χωριά αλλά γιατί θα έπρεπε να μαζευτούν σε ένα σημείο.

Έτσι λοιπόν μάζεψαν όλες τις υπηρεσίες μάζεψαν όλες τις μισθοδοσίες μάζεψαν την κίνηση του πληθυσμού σε ένα σημείο και δυστυχώς μάζεψαν όλα αυτά τα σημεία στην πρωτεύουσα του κάθε Δήμου(Ακόμα και το ΚΕΠ που ο πρωταρχικός του ρόλος είναι η αποκλιμάκωση και αποκέντρωση των υπηρεσιών πήγαν οι αθεόφοβοι και το έβαλαν δίπλα στο Δημαρχείο.) και ερήμωσαν διοικητικά, μισθολογικά αλλά και από πλευράς κυκλοφορίας πληθυσμού και αγοράς τα χωριά. Αυτά τα αδικαιολόγητα και μεγάλα διοικητικά λάθη μαζί με μια σειρά διαχειριστικών λαθών οδήγησαν στην αποτυχία το σχέδιο "Καποδίστριας" και οι πάλε ποτέ σπουδαίοι Δήμοι που παρέλαβαν "ζωντανά' χωριά και θα αφήσουν πίσω τους "χρέος και ταμπέλες" βρίσκονται τώρα αντιμέτωποι με το σχέδιο "Καλλικράτης".
Το σχέδιο "Καλλικράτης" που λέει ότι "αφού με περισσότερες αρμοδιότητες με περισσότερες υπηρεσίες και με περισσότερα χρήματα οι Δήμοι κατάφεραν να ερημώσουν τα χωριά τότε θα πρέπει να σταματήσουν να υπάρχουν και να πάμε πάλι σε ένα μοντέλο με ένα μητροπολιτικό Δήμο και με μια σειρά διάσπαρτα και περισσότερο αυτόνομα Δημοτικά διαμερίσματα." Ένα μοντέλο που μοιάζει βγαλμένο από τα παλιά αλλά με κύριο νέο χαρακτηριστικό γνώρισμα την αιρετή επιλογή ολόκληρης της διοικητικής βαθμίδας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Αυτά δεν καταλαβαίνουν οι Δήμαρχοι, αυτά δεν καταλαβαίνει και ο Δήμαρχος Σκιρίτιδας και προτιμά λέει να ενώσει το Δήμο Σκιρίτιδας με το Δήμο Τεγέας είτε γιατί νομίζει ότι είναι του χεριού του είτε γιατί έχει συμφωνημένο το αντάλλαγμα είτε για να αποφύγει την καταστροφή ή την μετακίνηση της υπέροχης ηλεκτρονικής ταμπέλας που σηματοδοτεί το όριο του Δήμου Σκιρίτιδας και που τόσο σοφά, τόσο εύστοχα, τόσο φθηνά και τόσο ακριβοδίκαια έχει τοποθετηθεί εκεί κοντά στου Παπαντώνη....
Αντί λοιπόν να αναρωτιούνται γιατί ήρθε ο Καλλικράτης και αντί να παζαρεύουν πώς και με ποιους θα συμμαχήσουν να κοιτάξουν όλοι και περισσότερο από όλους ο δικός μας ο Δήμαρχος Σκιρίτιδας να διορθώσει τα λάθη που έκανε γιατί θα μείνει στην ιστορία ως ο Δήμαρχος που  παρέλαβε χωριά και παρέδωσε χαρτιά!

Μφχ
ΔΚΠ