~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........................................ * Συνέχεια του Ιστολογιου της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" στη δ/νση: - https://arkadiko-vima.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..............* ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ (1988 - 2018) - 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: arkadikovima@gmail.com
Σύμβουλοι Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής - Πέτρος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

31 χρόνια

31 χρόνια
........................................................................... email: arkadikovima@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

Επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Κύπρου ο Κώστας Γαβράς



Το Πανεπιστήμιο Κύπρου απένειμε απόψε την ανώτατη τιμητική του διάκριση στον Κώστα Γαβρά, τον οποίο ανακήρυξε επίτιμο διδάκτορα της Φιλοσοφικής Σχολής.

Τη ζωή και το έργο του τιμωμένου διεθνούς φήμης σκηνοθέτη παρουσίασε με ομιλία του ο καθηγητής του Τμήματος Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών, Μιχάλης Πιερής, ο οποίος τόνισε ότι «το κινηματογραφικό έργο του Κώστα Γαβρά ως σκηνοθέτη και σεναριογράφου φανερώνει μια προσωπικότητα με αδιαμφισβήτητη κινηματογραφική κατάρτιση, μοναδικό ταλέντο, έντονη πολιτική στράτευση, μάχιμο προβληματισμό και ευαισθησία στην πολιτική και κοινωνική πραγματικότητα».
Με το ενδιαφέρον του μόνιμα στραμμένο, σημείωσε, στα κοινά προβλήματα και στις προσωπικές τραγωδίες καθημερινών ανθρώπων, «συχνά προσεγγίζει τα θέματά του μέσα από την οπτική του ντοκιμαντέρ, πριμοδοτώντας την έννοια της αληθοφάνειας, αφού θέλει όχι μόνο να πείσει τον θεατή του, αλλά και να τον ευαισθητοποιήσει πολιτικά, ώστε να πάψει να είναι αδρανής, ενώ γύρω του ανοίγονται καταπακτές και άβυσσοι όπου χάνονται άνθρωποι, πολιτείες και χώρες».
Ο καθηγητής Πιερής έκανε ειδική αναφορά στην ταινία «Ζ», λέγοντας: «το έργο, όχι τυχαία, ξεκινά και κλείνει με την προβολή δύο μορφών λόγου: Ο πρώτος λόγος (ενταγμένος μέσα στη γλώσσα μιας διεφθαρμένης και αυταρχικής πολιτικής εξουσίας), γελοιοποιείται από μόνος του (ή τουλάχιστον τον γελοιοποιεί με έντεχνο τρόπο ο δημιουργός της ταινίας) καθώς εμφανίζεται με τυπολογικά χαρακτηριστικά μιας δήθεν λογοτεχνικής γλώσσας (ιδίως με τη χρήση της μεταφοράς του περονόσπορου). Γλώσσα που σαφώς θυμίζει την εξαμβλωματική λογοτεχνίζουσα γλώσσα του δικτάτορα Παπαδόπουλου.
»Ο δεύτερος λόγος, είναι ο επικυρωμένος λόγος της κλασικής και της σύγχρονης λογοτεχνίας, της φιλοσοφίας και της ιστορίας, τον οποίο απαγόρευσε το φασιστικό καθεστώς που εγκαθιδρύθηκε στην Ελλάδα την 21η Απριλίου 1967».
Στην τελετή προβλήθηκαν για πρώτη φορά στην Κύπρο σκηνές από την τελευταία ταινία του Κ. Γαβρά «Το Κεφάλαιο».



______________________________
REPORTER | 09.04.2013