~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........................................ * Συνέχεια του Ιστολογιου της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" στη δ/νση: - https://arkadiko-vima.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..............* ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ (1988 - 2018) - 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: arkadikovima@gmail.com
Σύμβουλοι Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής - Πέτρος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

31 χρόνια

31 χρόνια
........................................................................... email: arkadikovima@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

ΗΛΙΑΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΑΠΟ ΑΡΚΑ ΕΦΕΥΡΕΤΗ




Όταν η χώρα μας δεν συμμορφώνεται με το πρωτόκολλο του Κιότο,
μαθητές κι εκπαιδευτικοί δείχνουν το δρόμο
για την προστασία του περιβάλλοντος




Μια πρωτοποριακή ιδέα εναλλακτικής οικολογικής μετακίνησης
αποτελεί το πρώτο ηλιακό ποδήλατο. Η είδηση αποκτά μεγαλύτερη σημασία
όταν ο εφευρέτης αυτού του ποδηλάτου είναι Αρκάς.

Όλα ξεκίνησαν όταν ο εκπαιδευτικός Μιχάλης Τζώρτζης από το Σουλάρι του Δήμου Φαλαισίας, ο οποίος υπηρετεί στο Επαγγελματικό Λύκειο Ηλιούπολης, το Καλοκαίρι του 2007 με μια ομάδα δεκαπέντε δημιουργικών και φιλόδοξων μαθητών του συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Καλοκαιρινά Σχολεία Νεανικής Επιχειρηματικότητας Αττικής», που συγχρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και την Ευρωπαϊκή Ένωση και υλοποιήθηκε από τη Σιβιτανίδειο Σχολή.

Εκεί κατασκευάστηκε για πρώτη φορά ένα τρίκυκλο ηλιακό ηλεκτρικό ποδήλατο το οποίο είναι εξοπλισμένο με μπαταρίες που φορτίζουν από τα πρωτοποριακά φωτοβολταϊκά στοιχεία που διαθέτει. Η αρχική ιδέα αφορούσε στην κατασκευή ενός ποδηλάτου που θα χρησιμοποιούνταν εναλλακτικά σε περιοχές που διεκδικούν την προστασία τους από τους ρύπους και την ηχορύπανση των οχημάτων, όπως τα νησιά ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στη συνέχεια ο συμπατριώτης μας, ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένος σε ζητήματα περιβάλλοντος, μελετώντας τις ατέλειες και τις αδυναμίες αυτής της πρώτης προσπάθειας, προχώρησε σε ουσιαστικές βελτιώσεις με αποτέλεσμα να κατοχυρώσει το ηλιακό ποδήλατο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από το Υπουργείο Ανάπτυξης και τον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας.
Έτσι σήμερα μπορούμε όλοι μας να υπερηφανευόμαστε για τη νέα ελληνική πρωτοποριακή ευρεσιτεχνία αλλά πιστεύουμε επίσης ότι το ηλιακό ποδήλατο αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική πρόταση μετακίνησης, όχι μόνο για τις μικρές επαρχιακές και τουριστικές περιοχές αλλά κυρίως για τα μεγάλα αστικά κέντρα, αποφεύγοντας οι χρήστες του την κυκλοφοριακή συμφόρηση και συντελώντας στη μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας, αφού προστατεύει και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον αξιοποιώντας την ανεξάντλητη ηλιακή ενέργεια που πλουσιοπάροχα διαθέτει η χώρα μας.
Τα πρωτοποριακά σε διάταξη, απόδοση, μορφή και συνολική επιφάνεια φωτοβολταϊκά στοιχεία, ο απλούστατος τρόπος μετάδοσης της κίνησης στον μπροστινό τροχό συνδυαζόμενος με την υποβοήθηση των πεταλιών, ο πλούσιος εξοπλισμός που εξασφαλίζει την άνετη, ασφαλή, αθόρυβη και εγγυημένη μετακίνηση του ποδηλάτη, ο μεγάλος χώρος αποσκευών που διαθέτει, αλλά και το περιορισμένων διαστάσεων και βάρους σύνολο, συνθέτουν ένα τρίκυκλο ηλιακό ποδήλατο προσιτό, ασφαλές, πρακτικό, με μικρή συντήρηση και τελικά ευκολόχρηστο. Είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε σε οριζόντιο επίπεδο να καλύπτει όλες τις καθημερινές μετακινήσεις χωρίς όριο αυτονομίας, όσο υπάρχει ηλιοφάνεια, αλλά και στο απόλυτο σκοτάδι παρέχοντας ικανή και αξιόπιστη μετακίνηση 20 και πλέον χιλιομέτρων με ικανότητα μέγιστης ταχύτητας 40 χιλιομέτρων/ώρα.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι το ηλιακό ποδήλατο είναι εξοπλισμένο με ηχοσύστημα αντίστοιχο και καλύτερο αρκετών αυτοκινήτων, πλήθος οργάνων και εξαρτημάτων που το κάνουν εντυπωσιακό, άνετο και ασφαλές και ενώ διατηρεί τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου επιπλέον παρέχει την ασφάλεια της ευστάθειας, την ξεκούραση και άνεση που εξασφαλίζουν οι τρεις ρόδες αλλά και ικανή αυτονομία για κίνηση μόνο με την ηλεκτρική και ηλιακή ενέργεια, όχι μόνο σε στιγμές απόλυτης συννεφιάς, αλλά όπως αναφέραμε και την νύχτα!!!!

Εξάλλου δεν στερείται της δυνατότητας κίνησης και μέσω των ποδιών του ποδηλάτη και των ταχυτήτων που διαθέτει, όπως όλα τα κλασικά ποδήλατα, παρέχοντας και τη δυνατότητα άσκησης όταν κανείς το επιθυμεί.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο το ηλιακό ποδήλατο παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης – στο περίπτερο του Υπουργείου Παιδείας – και ο συμπατριώτης μας εντυπωσίασε τους επισκέπτες και απέσπασε πλήθος συγχαρητηρίων.

Είναι βέβαιο ότι η χρήση του ηλιακού ποδηλάτου μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης, κάνοντας τους πολίτες ενεργούς, σε μια διαρκή προσπάθεια για την προστασία του περιβάλλοντος. Σίγουρα αποτελεί στροφή στην ιστορία και οι αρετές του θα αρχίσουν να ξεδιπλώνονται μόνο όταν το δούμε να κυκλοφορεί μαζικά στους δρόμους, αλλά για να γίνει αυτό όπως μας ανέφερε ο κος Τζώρτζης, απαιτείται χορηγός για να συνεχίσει την έρευνα και να βελτιώσει την κατασκευή του.

Η εφημερίδα μας συγχαίρει την άξια ομάδα του Επαγγελματικού Λυκείου Ηλιούπολης αλλά και τον συμπατριώτη μας κύριο Μιχάλη Τζώρτζη προσωπικά και του εύχεται να συνεχίζει το έργο του με τον ίδιο ενθουσιασμό και τη δημιουργικότητα που μέχρι σήμερα έχει επιδείξει, αναδεικνύοντας όχι μόνο το σχολείο του αλλά και τον τόπο του, εκεί δηλαδή απ’ όπου ξεκίνησε.