~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........................................ * Συνέχεια του Ιστολογιου της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" στη δ/νση: - https://arkadiko-vima.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..............* ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ (1988 - 2018) - 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: arkadikovima@gmail.com
Σύμβουλοι Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής - Πέτρος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

31 χρόνια

31 χρόνια
........................................................................... email: arkadikovima@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

O υποψήφιος περιφερειάρχης και επικεφαλής του ανεξάρτητου συνδυασμού «Νέα Πελοπόννησος», κ. Πέτρος Τατούλης στη Λακωνία και τη Μεσσηνία



                                                           ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στη Λακωνία και τη Μεσσηνία θα βρεθεί τις προσεχείς ημέρες ο υποψήφιος περιφερειάρχης και επικεφαλής του ανεξάρτητου συνδυασμού «Νέα Πελοπόννησος», κ. Πέτρος Τατούλης, ενώ την Δευτέρα το απόγευμα θα επισκεφθεί την Τρίπολη. Συγκεκριμένα ο κ. Τατούλης αύριο Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στο κτίριο της Νομαρχίας και στο Δημαρχιακό Μέγαρο Σπάρτης, ενώ στη συνέχεια θα έχει συνάντηση με τη διοίκηση και τους γιατρούς του Νοσοκομείου Σπάρτης. Το απόγευμα και ώρα 18: 00, ο κ. Τατούλης θα πραγματοποιήσει περιοδεία σε χωριά του Δήμου Έλους, του Δήμου Σκάλας και στις 8 η ώρα θα βρεθεί στο Γύθειο.
Το Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου και ώρα 9:00 , ο κ. Τατούλης θα περιοδεύσει στο κέντρο της πόλης της Σπάρτης και θα επισκεφθεί και την υπαίθρια λαϊκή αγορά. Εν συνεχεία, στις 10:30 θα πραγματοποιήσει συνάντηση με το Σύλλογο των Γορτυνίων του Νομού Λακωνίας , στις 11 με το σύλλογο Πολυτέκνων , στις 11:30 με το σύλλογο ΑΜΕΑ και στις 12 το μεσημέρι με τα μέλη της Λέσχης Φωτογραφίας.
Την Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου και ώρα 11 το πρωί, ο υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου θα βρεθεί στη Φαρακλάδα Μεσσηνίας και το απόγευμα θα περιοδεύσει στα Φιλιατρά.
Τη Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου και ώρα 10 το πρωί, ο κ. Τατούλης θα είναι στο Δήμο Μεσσήνης, όπου θα παραστεί στην Κάθοδο της εικόνας της Παναγίας της Βουλκανιώτισσας στην πόλη της Μεσσήνης , θα παρακολουθήσει τη Λιτανεία της εικόνας και εν συνεχεία την ενθρόνιση της στο Μετόχι της Ζωοδόχου Πηγής.
Το απόγευμα της Δευτέρας, και ώρα 18:00, ο κ. Τατούλης θα παραβρεθεί στα εγκαίνια του νέου κτιρίου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τα οποία θα τελεστούν από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κάρολο Παπούλια.

Πέμπτη 16 Σεπτεμβρίου 2010

Αυξάνει τους υποστηρικτές του ο Αρκάς Πέτρος Τατούλης



Αυξάνει την επιρροή του και τους υποστηρικτές τους στους νομούς της Πελοποννήσου ο… αντάρτης υποψήφιος Περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης.
Χαρακτηριστικά είναι τα πρόσωπα που δηλώνουν την συμμετοχή τους στο ψηφοδέλτιό του.
Συγκεκριμένα, όπως γράφεται στον τοπικό τύπο, υποψηφία περιφερειακή σύμβουλος με το ψηφοδέλτιο του κ. Τατούλη θα είναι η κ. Άννα Μαντά.
Πρόκειται για την σύζυγο του κ. Γιώργου Τσούρνου, τέως βουλευτή και δημάρχου Ναυπλίου, ο οποίος όπως φαίνεται θα στηίρξει τον «γαλάζιο» αντάρτη!

Γιάννης Σπ. Γιαννόπουλος - Υποψήφιος Δήμαρχος Γορτυνίας





giannis_giannopoulos
Φίλες και φίλοι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Αρκαδίας, ευχαριστώ για την παρουσία σας.

Μένουνε εκατό μέρες μέχρι τις δημοτικές εκλογές, που θα διεξαχθούν για πρώτη φορά με το νέο θεσμικό πλαίσιο και αξίζει καταρχάς να πούμε ότι ο νέος νόμος, σε αντίθεση με πολλά άλλα νομοσχέδια και πολλές άλλες μεταρρυθμίσεις, είναι προϊόν έντονης συζήτησης και διαβούλευσης που έχει προηγηθεί για αρκετό καιρό τώρα. Ο νόμος έχει συζητηθεί και στο επίπεδο της κοινωνίας, έχει συζητηθεί στα όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης, έχει συζητηθεί στο Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης και, ως αποτέλεσμα, πιστεύω ότι ενσωματώνει πολλούς θεσμούς οι οποίοι είναι απαραίτητοι για μια ουσιαστική μεταρρύθμιση στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Βέβαια, στο τελικό στάδιο, πριν τη ψήφιση του "Καλλικράτη", υπήρξανε κάποιες αλλαγές της τελευταίας στιγμής που δεν αιτιολογήθηκαν επαρκώς, κυρίως όσον αφορά την χωροθέτηση των δήμων και δημιούργησαν κάποια προβλήματα και κάποιες αμφιβολίες στους πολίτες. Όμως είναι μια νέα κατάσταση, δημιουργεί νέα δεδομένα στην περιοχή της Γορτυνίας και οφείλουμε να αξιοποιήσουμε το θεσμικό πλαίσιο να δούμε πώς θα μπορέσουμε να το χρησιμοποιήσουμε, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, προς όφελος της περιοχής και των κατοίκων της.
Είναι αλήθεια ότι δεν είναι η πρώτη διοικητική μεταρρύθμιση  που γίνεται στην τοπική αυτοδιοίκηση, ακολουθεί την προηγούμενη, τον "Καποδίστρια", ο οποίος δεν απέδωσε αυτά που περιμέναμε να αποδώσει, δεν ξέρω αν οι ίδιοι οι δήμαρχοι είναι ικανοποιημένοι από αυτό το οποίο βγήκε από τον "Καποδίστρια", τα αποτελέσματα δηλαδή αυτής της δωδεκαετίας. Όμως υπάρχει η αίσθηση στον κόσμο ότι μείναμε στα μικρά και δεν πετύχαμε τα μεγάλα. Δεν καταφέραμε δηλαδή να αλλάξουμε τη ροή των πραγμάτων στην επαρχία, μπορεί να φτιάξαμε έργα καλαισθησίας, να στρώσαμε πλακόστρωτα, αλλά δέν καταφέραμε να αλλάξουμε, δεν καταφέραμε σαν πολιτεία, σαν κράτος, σαν κοινωνία, να αλλάξουμε την φθίνουσα πορεία της επαρχίας.
Βέβαια οι δήμαρχοι καλά κάνανε και κάνανε αυτά τα οποία μπορέσανε και πετύχανε με το θεσμικό πλαίσιο εκείνο, θα πρέπει όμως να συμφωνήσουμε ότι δεν είναι επαρκή. Αυτό το οποίο χρειάζεται είναι να δώσουμε κάποιο μεγαλόπνοο σχέδιο ανάδειξης και εξέλιξης της επαρχίας και νομίζω ότι το νέο θεσμικό πλαίσιο μπορεί εκεί να μας βοηθήσει. Απ' την άλλη έχουμε να κάνουμε με μια συνεχώς διευρυνόμενη αμφισβήτηση από τους πολίτες και των θεσμών και των εξαγγελιών.
Δραστηριοποιούμαι και ασχολούμαι με τα κοινά πάνω από 25 χρόνια, πάνω από 10 στην Αρκαδία, οι απόψεις μου δεν έχουνε αλλάξει. Υπάρχουν θέματα τα οποία τα έθετα παλιότερα και φαινόντουσαν πολύ νεωτεριστικά, σήμερα βλέπω με ικανοποίηση ότι κάποια από αυτά μπαίνουν σιγά-σιγά στα θεσμικά πλαίσια που εισάγονται. Υπήρξα δέκτης της θέλησης πολλών συμπατριωτών, και στη θέλησή τους αυτή ανταποκρίνομαι, να θέσω την υποψηφιότητά μου υπόψη των πολιτών του Δήμου Γορτυνίας.

Έναρξη προεκλογικού διαλόγου
Θέλω να ξεκινήσουμε τον διάλογο, τον προεκλογικό διάλογο για το δήμο της Γορτυνίας, αναφέροντας αδρά κάποιες ενότητες γύρω από τις οποίες πρέπει να αναπτύξουμε τον προβληματισμό μας, να κάνουμε τις προτάσεις μας, να δεχθούμε τα σχόλια και τις προτάσεις των δημοτών.
1. Από τον Καποδίστρια στον Καλλικράτη
Η πρώτη ενότητα είναι η ευαίσθητη φάση της μετάβασης από το ένα θεσμικό πλαίσιο στο άλλο. Θα πρέπει κατ' αρχάς να καταγράψουμε και προσωπικά θα έλθω σε επαφή με όλους τους δημάρχους και των 8 δήμων της Γορτυνίας, με το Νομάρχη και την Περιφέρεια, να δούμε ποιά είναι αυτά τα έργα και τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στην περιοχή της Γορτυνίας, ποιά έργα βρίσκονται σε εξέλιξη, ποιά βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης, ποιά έχουνε μείνει πίσω γιατί δεν υπάρχουν χρηματοδοτήσεις και να φροντίσουμε από αυτά τα έργα να μην υπάρξει κατά την διάρκεια της μετάβασης από το ένα θεσμικό πλαίσιο στο άλλο, να μην υπάρξει απώλεια πόρων.
Θα πρέπει να έρθουμε σε επαφή και με όλους τους απερχόμενους δημάρχους και να πάρουμε τις απόψεις τους να πάρουμε την εμπειρία τους . Από την πλευρά μου θα υπάρχει διάθεση συνεργασίας με όλους, ανεξαρτήτως εντάξεων ή τοποθετήσεων, και αυτό που θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας, είναι ότι κάθε μεταρρύθμιση θα πρέπει να φροντίζει να μην διαταράσσει την κοινωνική συνοχή, τον κοινωνικό ιστό, στην περιοχή στην οποία εφαρμόζεται. Αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Γορτυνίας έχουμε διάφορες υπηρεσίες, διάσπαρτες, σε διαφορετικά χωριά, θα πρέπει λοιπόν στη νέα δομή, η οποία δημιουργείται από το μηδέν, δηλαδή οι πολεοδομίες θα στελεχωθούν με νέο προσωπικό, θ' αναπτυχθούν, οι δημόσιες υπηρεσίες όλες, θα πρέπει να φροντίσουμε οι υπηρεσίες οι οποίες αυτή τη στιγμή παίζουν κάποιο σημαντικό ρόλο σε κάποιες τοπικές κοινωνίες, να μην μεταφερθούν, να ενισχυθούν, και εκεί είναι που θα μας δώσει τη μεγάλη βοήθεια η νέα τεχνολογία, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, με την οποία μπορώ και εγώ προσωπικά να ασχοληθώ, και να δώσω λύσεις, ούτως ώστε να μην έχουμε μεταφορά υπηρεσιών από κάποιες περιοχές που θα δημιουργήσουνε έντονο κοινωνικό πρόβλημα.
Από τον Καλλικράτη προβλέπεται ένα πρόγραμμα εξυγίανσης των δήμων, δηλαδή τα χρέη τα οποία υπάρχουν τώρα στους Δήμους, να μπουν σε κάποιο λογαριασμό, να εξυπηρετούνται από εκεί, ούτως ώστε οι Δήμοι να ξεκινήσουν με μία υγιή κατάσταση. Να μην φορτωθούν δηλαδή υποχρεώσεις των Δήμων οι οποίοι καταργούνται. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, και θα καλέσουμε την πολιτεία να ανταποκριθεί σ' αυτό το θέμα, γιατί με τη νέα σύνθεση των δήμων, με τους προϋπολογισμούς και ισολογισμούς που κατατίθενται, δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε με το ταμείο να είναι χρεωμένο.
2. Οικονομική ανάπτυξη και Κοινωνικός ρόλος του Δήμου
Μια δεύτερη ενότητα είναι η οικονομική δραστηριότητα στην περιοχή. Όντως πρέπει να φέρουμε τεχνοκράτες, πρέπει να έρθουμε σε επαφή, να δώσουμε λύσεις ρεαλιστικές, τεχνοκρατικά τεκμηριωμένες, λύσεις που ‘νάναι εφικτές και στα πλαίσια των οικονομικών δυνατοτήτων του νέου Δήμου, όμως ταυτόχρονα θα πρέπει να ξέρουμε ότι ο δήμος δεν είναι μία επιχείρηση, ο δήμος έχει κατ' εξοχήν έναν κοινωνικό ρόλο, οπωσδήποτε θα πρέπει να δημιουργεί ένα ευνοϊκό πεδίο για επενδύσεις ιδιωτών, αυτές όμως θα δούμε πώς θα τις εντάσσει στην υπόλοιπη οικονομική δραστηριότητα του δήμου, κι αυτές δεν θα πρέπει να γίνονται εις βάρος του κοινωνικού ρόλου, που κυρίαρχα θα έχει ο δήμος. Επειδή υπάρχει γενικά μία αντίληψη ότι θα πρέπει οι πολιτικοί να μπούνε οι άνθρωποι της αγοράς, θα πρέπει να μπουν στην εφαρμογή της πολιτικής, αλλά δεν θα πρέπει ο νόμος της αγοράς να καθορίζει την άσκηση της πολιτικής.
Ισόρροπη ανάπτυξη μέσω του Ταμείου Εξυγίανσης και Αλληλεγγύης
Ένα άλλο θέμα είναι η ισόρροπή ανάπτυξη. Ήδη προβλέπεται από τον Καλλικράτη και πρέπει να δοθεί ιδιαίτερο βάρος σ' αυτό, ότι μία περιοχή η οποία είναι ήδη πλούσια, παράγει περισσότερο προϊόν δεν θα πρέπει να παίρνει και περισσότερους κοινοτικούς πόρους από το κράτος.  Δηλαδή εάν δεν υπάρχει μία εξισορροπητική παρέμβαση μέσα από το ταμείο της εξυγίανσης και αλληλεγγύης όπως λέγεται, εις όφελος των δήμων οι οποίοι δεν έχουν αυτή τη στιγμή ένα υψηλό οικονομικό επίπεδο, αντί να δούμε ισόρροπη ανάπτυξη όλων των δήμων, θα δούμε την ανισότητα αυτή να διευρύνεται. Δηλαδή, οι δήμοι οι οποίοι έχουν αυτή τη στιγμή μεγάλο πληθυσμό και μεγάλη οικονομική δραστηριότητα, θα τους δούμε να αναπτύσσονται ραγδαία ενώ ο περιοχές οι οποίες δεν έχουν και πρέπει τώρα να αναπτύξουν υποδομές, και η Γορτυνία είναι μια τέτοια περιοχή, δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν.
3. Μοντέλο αειφόρου ανάπτυξης - Αναπτυξιακή Ταυτότητα της Γορτυνίας
Μια τρίτη ενότητα είναι, ποιό θα είναι το αναπτυξιακό μοντέλο το οποίο θα ακολουθήσουμε. Νομίζω ότι το μοντέλο της πράσινης ανάπτυξης της αειφορίας, είναι αυτό το οποίο ταιριάζει στην περιοχή της Γορτυνίας. Η αειφορία σημαίνει ότι θα πρέπει να βρούμε νέες δραστηριότητες, παραγωγικές, νέες υπηρεσίες, είτε αυτά είναι πολιτισμός, αθλητισμός, θρησκευτικός τουρισμός, ιαματικός τουρισμός, οι οποίες να μην έρχονται σε σύγκρουση να μην καταργούνε την υπάρχουσα παραγωγική δομή. Θα πρέπει να προσθέτουνε δηλαδή, χωρίς να καταργούν την υπάρχουσα δραστηριότητα.
Αυτό σημαίνει αειφορία και για να πετύχουμε την αειφορία, πρέπει οι καινούριες δομές να συνεργάζονται με τις προηγούμενες. Θα δώσω ένα παράδειγμα εδώ πέρα, θα μπορούσε η Γορτυνία να αποτελεί έναν ενιαίο αγροτουριστικό χώρο, ο οποίος να περιλαμβάνει κάθε μορφή τουριστικής ενασχόλησης. Μπορεί να περιλαμβάνει έναν περιπατητικό τουρισμό, μπορεί να περιλαμβάνει δραστηριότητες πολιτιστικές ή αθλητικές, γύρω από τη λίμνη του Λάδωνα. Μπορεί να περιλαμβάνει συνεδριακές δραστηριότητες, όπως εδώ στο αμφιθέατρο αυτό (Δημητσάνα). Μπορεί να περιλαμβάνει καινούριες δράσεις, βιοκαλλιέργειες, στις περιοχές που ήδη υπάρχει παραγωγή αγροτική. Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα της Βουλής των Ελλήνων για τη λίμνη του Λάδωνα, όπου ακριβώς αναφέρονται όλες αυτές οι δυνατότητες της περιοχής, τις οποίες εμείς οι παροικούντες την περιοχή τις λέμε τόσα χρόνια, αλλά το μόνο που έχει γίνει μέχρι τώρα είναι να συσταθεί ο διαδημοτικός σύνδεσμος για την ανάπτυξη της λίμνης του Λάδωνα, ο οποίος βάλτωσε μέσα σε ένα γραφειοκρατικό πλαίσιο, χωρίς να έχει κάποια θεσμοθετική κατοχύρωση, χωρίς να έχει πόρους κλπ.
4. Συμμετοχή των Δημοτών - Επιχειρησιακό σχέδιο - Επιτροπή Διαβούλευσης
Μία τέταρτη ενότητα είναι ότι όλες αυτές οι δράσεις δεν μπορούν να γίνουν χωρίς τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας. Πρέπει να υπάρχει κατ' αρχάς η βούληση και κατά δεύτερον να υπάρχει αποδοχή της διαφωνίας, ο διάλογος, η διαβούλευση, ούτως ώστε να συμφωνήσουμε σε κάποια πράγματα. Ο νέος νόμος προβλέπει τη σύνθεση ενός Επιχειρησιακού Σχεδίου από τον κάθε δήμο, πενταετούς, το οποίο σχέδιο κάθε χρόνο θα επανακρίνεται κάθε φορά σύμφωνα με τον σχεδιασμό του. Αυτό το επιχειρησιακό σχέδιο πρέπει να είναι προϊόν διαβούλευσης, με τις παραγωγικές ομάδες, τις κοινωνικές ομάδες, τους συλλόγους που δραστηριοποιούνται στις περιοχές, συλλόγους οι οποίοι έχουν αθλητική δραστηριότητα, ορειβατικοί σύλλογοι, εθελοντές, σύλλογοι πατριωτών, οι οποίοι προσφέρουν υπηρεσίες εθελοντικά στην περιοχή μας, όλοι αυτοί θα πρέπει να συμμετέχουνε σε μια διαβούλευση για το πού μπορεί να πάει ο Δήμος. Ο νόμος ορίζει την σύσταση Επιτροπής Διαβούλευσης, η οποία θα είναι το κεντρικό εργαλείο για τη σύνθεση του επιχειρησιακού προγράμματος.
5. Υποδομές για την ανάδειξη πόλων ενδιαφέροντος - Τοπικά Σύμφωνα Ποιότητας
Μια πέμπτη ενότητα είναι οι υποδομές που είναι απαραίτητες για να δουλέψουνε αυτά. Για παράδειγμα, δεν μπορεί σήμερα οι κτηνοτροφικές μονάδες στη Γορτυνία να μην έχουνε ρεύμα. Δεν μπορεί να υπάρχει πιστοποίηση ποιότητας του προϊόντος, εάν δεν υπάρχει η κατάλληλη υποδομή. Δεν μπορεί να μην υπάρχουνε δρόμοι. Δεν μπορούμε να αναπτύξουμε δηλαδή πόλους ενδιαφέροντος στην περιοχή της Γορτυνίας και να φτιάξουμε ένα δίκτυο επισκεψιμότητας αυτών των πόλων από τους περαστικούς, από τους τουρίστες, από τους επισκέπτες, από επιστημονικές οργανώσεις που θέλουν να ασχοληθούν με τη φύση της Γορτυνίας και να μην υπάρχει ένα δίκτυο, μια υποδομή δρόμων για να είναι εύκολη η επίσκεψη. Και εδώ θα έρθω στο προηγούμενο παράδειγμα ότι δεν έχει νόημα να πλακοστρώνουμε την πλατεία του χωριού μας ή του διπλανού χωριού και να μην υπάρχει δρόμος για να πάμε.
Υπάρχουν επί πλέον συμφωνίες οι οποίες μπορούν να γίνουν, τα λεγόμενα τοπικά σύμφωνα ποιότητας, όπου τουριστικές επιχειρήσεις, για παράδειγμα, της Δημητσάνας ή της Βυτίνας, να προσφέρουν, κατά προτεραιότητα, προϊόντα της περιοχής. Δηλαδή, θα πρέπει να δώσουμε μέσα από όλες αυτές τις δράσεις, την πολιτιστική ταυτότητα της Γορτυνίας, σαν χώρο, σαν πολιτισμό, σαν διαβίωση, σαν ποιότητα και αυτό να προβάλουμε και μέσα από οδηγούς τουριστικούς, αλλά αν θέλετε και μέσα από καθημερινά έντυπα γιατί υπάρχει τώρα η τάση της αναζήτησης. Οι άνθρωποι όσο σφιχτά και ‘νάναι τα οικονομικά τους, πάντοτε ψάχνουν για καινούργια πράγματα, εμείς έχουμε να προσφέρουμε, αλλά οι άλλοι δεν το ξέρουν.
6. Οδικοί Άξονες ζωτικής σημασίας για τη Γορτυνία
Οπωσδήποτε, μιλώντας για υποδομές, θα πρέπει να πιέσει ο Δήμος την κεντρική διοίκηση, το κράτος, να ολοκληρώσει τέλος πάντων, τις παρεμβάσεις για την παράκαμψη των Λαγκαδίων. Είναι θετικό ότι ξαναμπήκε στο τραπέζι της συζήτησης, είναι θετικό ότι φτιάχτηκε ένα προσχέδιο και θα δοθεί για κάποια προμελέτη, θα πρέπει να δούμε και τους άλλους οδικούς άξονες, δηλαδή τη σύνδεση, την εύκολη σύνδεση, με την Αρχαία Ολυμπία, τη σύνδεση με τους χώρους ανατολικά, δηλαδή τη Μαντινεία και την Αργολίδα, υπάρχει μια δυνατότητα ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων, θα πρέπει να δούμε τους κάθετους άξονες, έχουμε εύκολη πρόσβαση στον 111 για την Πάτρα και εύκολη πρόσβαση προς την Καρύταινα, τη Μεγαλόπολη και τη Νότια Πελοπόννησο. Επίσης υπάρχει ο δρόμος της Ηραίας από την Καρκαλού στα Λουτρά και όταν θέλουμε να έχουμε ιαματικό τουρισμό πρέπει να παρέχουμε και τον τρόπο να πάμε. Θα εξετάσουμε κάθε ενδεχόμενο για δημοτική συγκοινωνία. Δηλαδή, κάποιο τρόπο ούτως ώστε αυτή η σύνδεση η εσωτερική μέσα στα όρια του δήμου, να μπορεί να γίνει είτε από το δήμο είτε με την εποπτεία του δήμου.
7. Προτεραιότητα η Σχέση Εμπιστοσύνης με τους πολίτες - Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση
Και τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, η τελευταία ενότητα είναι η οικοδόμηση μιας σχέσης εμπιστοσύνης με τη δημοτική αρχή. Δεν επιτρέπεται, την ώρα που υπάρχει μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα, ένα γκρίζο κλίμα για διαφθορά για σπατάλες, για αφερεγγυότητα προσώπων στην πολιτική σκηνή, στο επίπεδο του δήμου να έχουμε το ίδιο πράγμα. Υπάρχει η δυνατότητα, η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση μας δίνει τον τρόπο κατ' αρχάς όλες οι αποφάσεις να δημοσιεύονται, είναι και υποχρεωτική αρμοδιότητα της δημοτικής αρχής πλέον να δημοσιεύει όλες τις αποφάσεις στο διαδίκτυο. Θα κοιτάξω και εγώ προσωπικά ώστε να υλοποιηθούν άμεσα όλες αυτές οι δράσεις, όπως επίσης και η δυνατότητα εξυπηρέτησης και επαφής με τον πολίτη μέσα από τέτοιους τρόπους επικοινωνίας. Υπάρχουν θεσμοί, όπως είναι συμβουλευτικοί θεσμοί, ο συμπαραστάτης του πολίτη, τα συμβουλευτικά γραφεία για τις αγροτικές καλλιέργειες, τα οποία θα πρέπει να είναι στην πρώτη γραμμή πάντοτε, για να δημιουργηθεί ακριβώς, να σπάσει μάλλον, αυτό το κλίμα ότι τελικά η εξουσία δεν ενδιαφέρεται για τον πολίτη αλλά αυτό που κοιτάει, είναι πάντοτε πώς να αναπαράγει τον εαυτό της.
Σε μία τέτοια προσπάθεια νομίζω ότι πρέπει να αφήσουμε τις παλιές νοοτροπίες και συμπεριφορές πίσω. Υπάρχει μία κοινωνική αντίδραση αυτή τη στιγμή, απέναντι σε ανθρώπους που δείχνουν μία έπαρση στην εξουσία, που δείχνουν ότι δεν κατανοούν τα προβλήματα της κοινωνίας, νομίζω ότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε αυτό το κλίμα να γίνει εκρηκτικό για την κοινωνία. Στο χέρι μας είναι να δώσουμε παραδείγματα ότι λύσεις μπορούν να βρεθούν, αρκεί να υπάρχει ειλικρινής βούληση για σύνθεση, για συναίνεση, για κοινή πορεία, εφόσον οραματιζόμαστε τα ίδια πράγματα, έχουμε τις ίδιες αγωνίες, και τελικά είναι δική μας υπόθεση το μέλλον του τόπου.

Σ' αυτήν την πορεία οφείλω να είμαι στην πρώτη γραμμή.


Γιάννης Γιαννόπουλος
Υποψήφιος Δήμαρχος Γορτυνίας
==================================================================

Για τον Γιάννη Γιαννόπουλο, το βιογραφικό του και άλλα δημοσιεύματα, μπορείτε να διαβάσετεστην ιστοσελίδα του.    Επίσης κι εδώ.
http://www.arkadianet.gr/


Αυξημένες τιμές στα διόδια από τα μεσάνυχτα της Τρίτης!!

Με βάση τα προβλεπόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης του Έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Κλάδος Λεύκτρο –Σπάρτη» (νόμος 3559/2007), από τα μεσάνυχτα της Τρίτης 14 προς Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010 (ώρα 0:00 της 15/9/2010) οι τιμές διοδίων διαμορφώνονται ως ακολούθως:







ΣΠΑΘΟΒΟΥΝΙ
Προς Αθήνα
Δίκυκλα, τρίκυκλα-1,20 €
Οχήματα με ύψος έως 2,20 μ.-1,70 €
Οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ.-4,40 €
Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ.-6,20 €

Προς Καλαμάτα
Δίκυκλα, τρίκυκλα-1,20 €
Οχήματα με ύψος έως 2,20 μ.-1,70 €
Οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ.-4,40 €
Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ.-6,20 €

ΝΕΣΤΑΝΗ
Προς Αθήνα
Δίκυκλα, τρίκυκλα-1,10 €
Οχήματα με ύψος έως 2,20 μ.-1,60 €
Οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ.-4,20 €
Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ.-5,80 €

Προς Καλαμάτα
Δίκυκλα, τρίκυκλα-1,10 €
Οχήματα με ύψος έως 2,20 μ.-1,60 €
Οχήματα με 2 ή 3 άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ.-4,20 €
Οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες και ύψος μεγαλύτερο από 2,20μ.-5,80 €

Ο νέος τιμοκατάλογος περιλαμβάνει ΦΠΑ 23% και θα ισχύει για όλους τους μετακινούμενους, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητών της Αττικής Οδού (e-PASS).



 http://kalimera-arkadia.blogspot.com/2010/09/blog-post_5376.html#comment-form#ixzz0zRVqiGWd 

Σχόλιο του Πάνου Αϊβαλή:
... με αυτά και τα άλλα είναι πλέον απαγορευτικό το να ταξιδεύεις μέσα στην ίδια σου την χώρα...

κρίμα τα τόσα που γράφουμε εδώ και χρόνια για καλούς και ασφαλείς δρόμους...
Βέβαια αυτό ακριβώς συμβαίνει και στην Ιταλία. Για να ταξιδέψετε στην αυτοκινητόδρομο πληρώνετε αδρά, αλλά υπάρχει και ο εθνικός δρόμος (εξίσου ασφαλής) που περνάει μέσα από πόλεις και είναι πλέον επιλογή του καθενός να επιλέξει...
Εδώ ...είναι μονόδρομος...
Τι να πει κανείς; Επιβεβαιώνεται ο καθηγητής από την Μεγαλόπολη που λέει ότι εδώ είναι Ελλαδιστάν...

Για τον ΔΗΜΟ ΝΟΤΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ


Συμπολιτεία Δήμου Νότιας Κυνουρίας

Γι’αυτά που μας ενώνουν και θέλουμε να πετύχουμε στον τόπο μας, επιστρέφοντας στο μέλλον μας. Στον Δήμο του 21ου αιώνα!

Για την ενότητά μας, ως εργαλείο αποδοτικής δουλειάς στο νέο ανταγωνιστικό αυτοδιοικητικό περιβάλλον.
· Για την οικοδόμηση του ΔΗΜΟΥ μας σε στέρεες βάσεις, για την καλή οργάνωσή του, για την διοικητική - την οικονομική και την διαχειριστική επάρκειά του, για την αποτελεσματική λειτουργία του.

· Για επιτελική διακυβέρνηση, επικεντρωμένη στον σύγχρονο στρατηγικό και επιχειρησιακό σχεδιασμό.
· Για την χρηστή διοίκηση, για την διαφάνεια, για την λογοδοσία, για την αξιοκρατία, για την ηθική στις ενέργειές μας.
· Για την εξυπηρέτηση των πολιτών μας και δίκαιες υπηρεσίες για τους δημότες μας.
· Για την προστασία μας και την μεταξύ μας αλληλεγγύη. Για το περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής μας.
· Για την υγεία και την παιδεία, για τον πολιτισμό και τον αθλητισμό, για τη νέα γενιά και την αρετή της σύνθεσης που την διακρίνει, για την μέση και την τρίτη ηλικία.
· Για τις κοινωνικές δομές και παροχές που χρειαζόμαστε.
· Για τον σχεδιασμό του χώρου, για την ανάπτυξη και την προοπτική μας, για την προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων μας.
· Για την έγκαιρη εκπόνηση των μελετών, για τις υποδομές και τα έργα που έχουμε ανάγκη.
· Για την αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας.
· Για τον ΔΗΜΟ ΝΟΤΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ που μας ΕΝΩΝΕΙ με Δημόσιο και Κοινωνικό Χαρακτήρα.







 ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΡΝΕΡΗΣ
 YΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ
αναδημοσίευση από το : 



Συμπολιτεία Δήμου Νότιας Κυνουρίας








To Βιβλίο Γραφικών Τεχνών κυκλοφόρησε σε τρεις τόμους από την συμπατριώτισσα μας Μαρία Αντωνοπούλου


Η έκδοση του ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ αποτελεί την πληρέστερη καταγραφή του κλάδου των Γραφικών Τεχνών στην Ελλάδα. Εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1987 και έκτοτε εκδίδεται κάθε δύο χρόνια. Στην τρίτομη έκδοσή του περιλαμβάνονται οι επιχειρήσεις που προσφέρουν μηχανήματα, υλικά, χαρτί και υπηρεσίες στους παραγωγούς του χώρου, καθώς επίσης και οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με την παραγωγή στον κλάδο των Γραφικών Τεχνών (προεκτύπωση, εκτύπωση, επεξεργασία, συσκευασία, εκδόσεις, διαφημίσεις, σωματεία, σχολές, επιγραφές). Ξεχωριστή ενότητα αποτελεί η Ψηφιακή Τεχνολογία (μηχανήματα, υλικά, αναλώσιμα, ψηφιακές κάμερες, ψηφιακές εκτυπώσεις, φωτοτυπικά κέντρα, ηλεκτρονικές εκδόσεις, multimedia εφαρμογές, υπηρεσίες Διαδικτύου). Κυκλοφορεί και σε ηλεκτρονική μορφή (CD ROM) κάθε δύο χρόνια, ανεξάρτητα από την έντυπη έκδοση.



Στο ενημερωμένο του portal www.graphicarts.gr
 παρέχονται πληροφορίες για τον κλάδο, ενημερώσεις, ανακοινώσεις, άρθρα, αγγελίες, διακηρύξεις διαγωνισμών, σεμινάρια – συνέδρια, παρουσιάσεις εταιρειών. Συμβάλετε και εσείς στην προσπάθειά μας για την ενημέρωση του χώρου στέλνοντάς μας προς δημοσίευση νέα, άρθρα, απόψεις.

Το ΒΙΒΛΙΟ ΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ κυκλοφορεί σε 13.000 αντίτυπα και διατίθεται στις συμπεριλαμβανόμενες επιχειρήσεις γραφικών τεχνών, σε επιχειρήσεις που έχουν άμεσο ή έμμεσο ενδιαφέρον για τις γραφικές τέχνες, σε δημόσιους και κρατικούς οργανισμούς, τράπεζες κ.λ.π.

Εκδίδεται από τις εκδόσεις ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ με έδρα στην οδό Μακρυγιάννη 19, 173 42, Άγιος Δημήτριος, τηλ. 210-99.69.891, fax: 210-99.30.324, 

Λαλιώτης, Ρέππας, Σπυρόπουλος επέβαλαν τον Τατούλη


Το ισχυρό… αρκαδικό «λόμπυ» υπερίσχυσε τελικά στο ΠΑΣΟΚ για την επιλογή του υποψηφίου Περιφερειάρχη Πελοποννήσου.
Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας και ο γραμματέας του υπουργείου Απασχόλησης Ροβέρτος Σπυρόπουλος -και οι δύο Αρκάδες- είχαν εδώ και πολλούς μήνες καταλήξει στην υποστήριξη της υποψηφιότητας του Πέτρου Τατούλη για την «γαλάζια» Περιφέρεια Πελοποννήσου και σε σχετικές συσκέψεις στην Ιπποκράτους υπερθεμάτιζαν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, θεωρούσαν ότι μόνο με ένα πρόσωπο προερχόμενο απο τη Νέα Δημοκρατία, θα μπορούσε το ΠΑΣΟΚ να «χτυπήσει» την Περιφέρεια Πελοποννήσου, απο την οποία κατάγονται τα σημαντικότερα μέλη της νέας ΝΔ (Σαμαράς, Αβραμόπουλος, Δήμας, Λυκουρέντζος, Παναγιωτόπουλος).
Μάλιστα, θεωρούσαν ότι ο Τατούλης ήταν ο καταλληλότερος, καθώς αν και πρωην «γαλάζιο» στέλεχος είχε επιτεθεί με σφοδρότητα κατά των σκανδάλων της κυβέρνησης Καραμανλή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, στην ίδια κατεύθυνση ήταν οι επισημάνσεις του επίσης Αρκά Κώστα Λαλιώτη, τον οποίο συμβουλεύτηκαν οι επιτελείς της Ιπποκράτους για την συγκεκριμένη Περιφέρεια.
Και απ’ ότι φάνηκε το «λόμπυ» αυτό ήταν ισχυρότερο απο τις ενστάσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ Πάνου Μπεγλίτη και Οδυσσέα Βουδούρη, με αποτέλεσμα σήμερα ο Πέτρος Τατούλης να λάβει την στήριξη του κυβερνώντος κόμματος…
Πηγή: parapolitika.gr  Arcadia Portal.

Τρίπολη: Κλειστός ο αυτοκινητόδρομος στον ανισόπεδο κόμβο


Αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου και εξόδου προς και από την Αθήνα...









Η εφαρμογή προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, σήμερα Τετάρτη και αύριο Πέμπτη, αποφασίστηκε από την Αστυνομική Διεύθυνση Αρκαδίας σε τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, για λόγους ανακατασκευής του οδοστρώματος στον ανισόπεδο κόμβο, που βρίσκεται η βασική πύλη εισόδου και εξόδου της Τρίπολης στον και από τον αυτοκινητόδρομο.

Οι ρυθμίσεις προβλέπουν ολικό αποκλεισμό των κλάδων εξόδου και εισόδου του ανισόπεδου κόμβου στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Ο αποκλεισμός και οι ρυθμίσεις άρχισαν στις 07.00 το πρωί και θα διαρκέσουν το αργότερο έως τις 22.00 το βράδυ της Πέμπτης.
Κατά την ίδια χρονική περίοδο, η κυκλοφορία και των δύο κατευθύνσεων της παλαιάς εθνικής οδού Τριπόλεως - Άργους θα εκτρέπεται εναλλάξ, είτε στην κατεύθυνση προς Άργος, είτε στην άλλη προς Τρίπολη -ανάλογα με την πορεία των κατασκευαστικών εργασιών- και δε θα διακοπεί.

Οι οδηγοί από και προς την Τρίπολη θα εξυπηρετούνται μέσω του ισόπεδου κόμβου Μάκρης (εθνική οδός Καλαμάτας - Τρίπολης) και των ανισόπεδων κόμβων Τεγέας (εθνική οδό Τρίπολης - Σπάρτης) και Νεστάνης, σε παρακαμπτήριες διαδρομές. 



*από το: http://www.newsit.gr/default.php?pname=Article&art_id=41218&catid=6

Ο Αρκάς Νίκος Ζενέτος Δήμαρχος Ιλίου πέτυχε με το πλούσιο έργο του στο Δήμο...


Ο Νίκος Ζενέτος γεννήθηκε το 1955, από γονείς αγρότες, στα Καλυβάκια (Καρύταινα) Γορτυνίας του Ν. Αρκαδίας, όπου και μεγάλωσε. Είναι παντρεμένος με την Αιμιλία Ζαρείφη από τη Ζαχάρω του Ν. Ηλείας και έχει τρεις κόρες.

Είναι ηλεκτρονικός, επιχειρηματίας, ιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Εφαρμογών TANCo A.Τ.Ε.Β.E. Mε δραστηριότητα στους τομείς της Έρευνας, Μελέτης, Ανάπτυξης και Παραγωγής προϊόντων πληροφορικής. Η ενασχόληση του με τα κοινά ξεκινά από το 1972 στο Ίλιον και χαρακτηρίζεται από την ενεργό συμμετοχή του στους πολιτικούς και κοινωνικούς αγώνες του δήμου.



Εκλέγεται Δημοτικός Σύμβουλος συνεχώς από το 1990, ενώ παράλληλα έχει διατελέσει:

  1. Αντιπρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης Κατασκευής Τεχνικών Έργων (Δ.Ε.Κ.Τ.Ε. ΙΛΙΟΥ)
  2. Αντιπρόεδρος της Περιφερειακής Διαδημοτικής Επιχείρησης Φυσικού Αερίου (ΠΕ.Δ.Φ.Α.Α.)
  3. Μέλος του Εθνικού Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Έρευνας της Γ.Γ. Έρευνας και Τεχνολογίας
  4. Μέλος του Δ.Σ. του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων & Κοινοτήτων Ν. Αττικής (Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α.)
  5. Μέλος του Δ.Σ. του Εθνικού Ιδρύματος Αποκατάστασης Αναπήρων (Ε.Ι.Α.Α.)

Πρόσφατα εξελέγη Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων & Κοινοτήτων Ν. Αττικής (Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α.)

+Περισσότερα διαβάστε στο: http://www.ilion.gr/web/guest/mayor


Και φταίνε και ζητάνε τα ρέστα από τους σιδηροδρομικούς και τους επιβάτες!

...με αυτά τα νέα και σύγχρονα λεωφορεία που θα δρομολογήσει η "κυβέρνηση" ποιά κυβέρνηση θα μου πείτε τώρα!!! δεν έχει σημασία... θα πηγαίνουμε στα χωριά μας... αυτό θα πει  σύγχρονες σοσιαληστικές λύσεις... μπράβο σας παληκάρια της φακής που λέει και ο λαός μας... εκλογές έρχονται έστω για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και εδώ λέμε δαγκωτό μαύρο στον Μαυρογιαλούρο συμπατριώτες...    "Αρκαδικό Βήμα"
Ημερομηνία δημοσίευσης: 04/09/2010 εφημερίδα "Η ΑΥΓΗ"


Αποσιωπούν επιμελώς να πουν ότι το κράτος όχι μόνο δεν ήταν συνεπές διαχρονικά στις οικονομικές υποχρεώσεις του που απορρέουν από τη νομοθεσία, αλλά οδηγούσε τον ΟΣΕ να δανείζεται από τις τράπεζες τα ποσά που έπρεπε να δίνει το ίδιο.
Του ΜΑΞΙΜΟΥ ΜΠΟΛΑ*

Σε διάλυση των Ελληνικών Σιδηροδρόμων (ΟΣΕ) και ξεπούλημά τους στα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, προχωρά άμεσα η κυβέρνηση υλοποιώντας τη δέσμευσή της απέναντι στην τρόικα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ » η κυβέρνηση προχωρά άμεσα στην κατάθεση νομοσχεδίου μέχρι τα τέλη του επόμενου μήνα για την «Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη Ομίλου ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για τον σιδηροδρομικό τομέα» Το σχέδιο, όπως παρουσιάστηκε στην εφημερίδα το Σάββατο 28/8/2010, περιλαμβάνει τα πιο εφιαλτικά σενάρια για τον ΟΣΕ και τους εργαζόμενους στον οργανισμό.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου, βάσει των δημοσιευμάτων, προβλέπει τα εξής:

1.- Παράδοση στο Δημόσιο και στη συνέχεια ξεπούλημα της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ(σύμφωνα με εκτιμήσεις η αξία της ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ) , με πρόσχημα τα χρέη του προς την Πολιτεία, τα οποία στην πραγματικότητα είναι χρέη της Πολιτείας προς τον ΟΣΕ.


2.- Τη δραστική περικοπή δεκάδων περιφερειακών δρομολογίων που θεωρούνται «ζημιογόνα», με κλείσιμο των 2/3 του σιδηροδρομικού δικτύου. Με εξαίρεση τον κεντρικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας, και τις Προαστιακές γραμμές που αποτελούν και το φιλέτο για τους ιδιώτες, το υπόλοιπο δίκτυο, δηλαδή, το δίκτυο Πελοποννήσου, το τοπικό δίκτυο Αθήνα - Λιανοκλάδι - Στυλίδα, το Θεσσαλικό δίκτυο, το δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας και το δίκτυο Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καταργείται μέχρι να εξευρεθούν πόροι για τη λειτουργία τμημάτων του.
3.- Ιδιωτικοποιούνται σημαντικά φιλέτα που θα μπορούσαν να φέρουν σημαντικά έσοδα στο Δημόσιο. Αυτά είναι οι νέες επεκτάσεις των γραμμών του Προαστιακού για τις οποίες επιτρέπεται η κρατική χρηματοδότηση και τα εμπορευματικά κέντρα Ικονίου - Θριασίου, Θεσσαλονίκης, Βόλου, Πάτρας κ.ά.
4.- Ιδιωτικοποιείται η εκμετάλλευση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) αφαιρώντας κέρδη από το δημόσιο. Έτσι παραδίδονται και οι τεράστιες επενδύσεις που πλήρωσε ο ελληνικός λαός από το υστέρημα του, στα τρωκτικά που λυμαίνονται τόσα χρόνια τον ΟΣΕ.
5.- Παραδίδονται στις θυγατρικές ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΑΟΣΕ που ουσιαστικά λειτουργούν ως ιδιωτικές εταιρείες, αντικείμενα του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ.
6.- Καταργούνται επιπλέον οργανικές θέσεις με απολύσεις (στο επικαιροποιημένο μνημόνιο σημειώνεται ότι οι εποπτευόμενοι φορείς μπορούν να προβούν σε απολύσεις αν τούτο καταστεί αναγκαίο), δυσμενείς συνταξιοδοτήσεις και υποχρεωτικές μετατάξεις 2.200 σιδηροδρομικών. Συγκεκριμένα θα αποχωρήσουν 744 εργαζόμενοι από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 1.600 από ΟΣΕ - ΕΔΙΣΥ κατεβάζοντας τις οργανικές θέσεις από 9.340 που είναι σήμερα στις 4.000.
7.- Συνεχίζεται η μείωση των μισθών, αφού τα επιδόματα τα οποία σήμερα αποτελούν το 100% του μισθολογικού κλιμακίου μειώνονται στο 10%.
8.Διάλυση εργασιακών σχέσεων και κατάργηση ασφαλιστικών δικαιωμάτων.
9.Προώθηση νέας τιμολογιακής πολιτικής, που θα περιλαμβάνει αυξήσεις στα εισιτήρια και στα τιμολόγια των εμπορευματικών μεταφορών (Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα εισιτήρια αυξήθηκαν πάνω από 100% το 2009).


Το σύντομο ιστορικό ενός διαχρονικού δικομματικού εγκλήματος

Η κυβέρνηση γράφοντας στα παλιά της τα παπούτσια τις εξαγγελίες με βάση τις οποίες «έκλεψε» την ψήφο του ελληνικού λαού, φέρνει ένα νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ που περιλαμβάνει την πλήρη εφαρμογή πανομοιότυπου προγράμματος ανασυγκρότησης που είχε εξαγγείλει η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. στις 12.8.2008, που οδηγούσε τελικά στη διάλυση και εκποίηση του οργανισμού .
Και όλα αυτά στο όνομα της εξυγίανσης του ΟΣΕ και για το καλό του κοινωνικού συνόλου.
Οι κυβερνώντες από το 1974 και μετά (ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ) και οι «φίλοι» τους (συγκροτήματα τύπου, ΜΜΕ και δημοσιογράφοι) επικαλούνται ότι τα ελλείμματα του ΟΣΕ ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ. Ισχυρίζονται ψευδώς ότι για όλα φταίνε η κακοδιοίκηση, η κακοδιαχείριση και κυρίως οι υψηλές αμοιβές των εργαζομένων. Τα οποία (κακοδιοίκηση, κακοδιαχείριση) δεν κρύβουμε ότι υφίστανται και τα έχουμε καταγγείλει σαν κόμμα παντού και πάντα. Παραλείπουν, βέβαια, να πουν ότι τον ΟΣΕ διοικούσαν ανελλιπώς, όλη την περίοδο της μεταπολίτευσης «εκλεκτοί» των δύο κομμάτων. Όμως δεν είναι αυτά που ευθύνονται για τα ελλείμματα, αλλά το κράτος «μπαταχτσής», όπως αποδεικνύεται παρακάτω.
Αποσιωπούν επιμελώς να πουν ότι το κράτος όχι μόνο δεν ήταν συνεπές διαχρονικά στις οικονομικές υποχρεώσεις του που απορρέουν από τη νομοθεσία, αλλά οδηγούσε τον ΟΣΕ να δανείζεται από τις τράπεζες τα ποσά που έπρεπε να δίνει το ίδιο. Για πάνω από μια 10ετία το κράτος αθετεί τις υποχρεώσεις του (οφειλές για υποδομές και κοινωνική πολιτική) και τώρα προπαγανδίζουν σε βάρος του τα δυο κόμματα που ευθύνονται για την κατάσταση που έχει φτάσει και βέβαια τα γνωστά παπαγαλάκια στα δελτία των 8.
Τα τελευταία χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής που ακολουθούν, απαξιώνουν συστηματικά τις δημόσιες επιχειρήσεις μεταφοράς και συγκοινωνίας με αντικειμενικό σκοπό είτε να δοθούν σε ιδιώτες είτε να προωθηθούν στον χώρο, ιδιοτελή συμφέροντα μέσα από ένα πλέγμα ιδιωτικών ανταγωνιστικών συμφερόντων. Αντίθετα, κυβερνήσεις σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι καθόλου «πρόθυμες», να «εκποιήσουν» τις τόσο σημαντικές (κοινωνικά, ενεργειακά, περιβαλλοντικά και οικονομικά) δημόσιες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, που συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξή τους. Μερικές μάλιστα (Γαλλία, Γερμανία κ.ά) επεκτείνουν τη δραστηριότητά τους σε όλη την Ευρώπη.
Επίσης, πρέπει να επισημανθεί ότι, με βάση τη διεθνή εμπειρία, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών είχε αρνητικές συνέπειες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Μ. Βρετανία, όπου το άλλοτε θαυμαστό της σιδηροδρομικό δίκτυο, μετά την ιδιωτικοποίησή του τη δεκαετία του 1990 εισήλθε σε πορεία σταδιακής απαξίωσης (επαναλαμβανόμενα πολύνεκρα δυστυχήματα, ακρίβεια των δρομολογίων πολύ κάτω του στόχου ακριβείας κ.λπ.).
Η χώρα έχει ανάγκη από δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές, με παράλληλη προσπάθεια για την αναβάθμισή τους μέσα από την εξυγίανση και ανάπτυξή τους σε μια διαφορετική κατεύθυνσή, αλλά και στον αντίποδα των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που έχουν αναπτυχθεί μέχρι τώρα. Σε μια κατεύθυνση που θα αναδεικνύεται ο κοινωνικός, ο αναπτυξιακός και περιβαλλοντικός  τους ρόλος.

* Ο Μάξιμος Μπόλας είναι μέλος του Τμήματος Μεταφορών του ΣΥΝ και συνεργάτης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ



Οι δ’ έχον Αρκαδίην υπό Κυλλήνης όρος αιπύ, Αιπύτιον παρά τύμβον, ιν ανέρες αγχιμαχηταί, οι Φενεόν τε νέμοντο και Ορχομενόν πολύμηλον Ρίπην τε Στρατίην τε και ηνεμόεσσαν Ενίσπην, και Τεγέην είχον και Μαντινέην ερατεινήν, Στυμφηλόν τ’ είχον και Παρράσιην ενέμοντο των ηρχ’ Αγκαίοιο πάϊς, κρείων Αγαπήνωρ, εξήκοντα νεών πολέες δ’ εν νηϊ εκάστη Αρκάδες άνδρες έβαινον, επιστάμενοι πολεμίζειν.
(Ομ. Β 603-611, από το αξιόλογο βιβλίο «Ιστορίες για την Αρχαία Αρκαδία»,
του Σκωτσέζου ερευνητή-συγγραφέα James Roy -"50 χρόνια Αρκάς 1958-2008")

Οι δύο ρεπόρτερ του "Αρκαδικού Βήματος", Πάρης Σ. Αϊβαλής και ο Νίκος Π. Αϊβαλής, έψαξαν και βρήκαν υπέροχους προορισμούς στην Αρκαδία, όπου θα τους ζήλευαν πολλές χώρες…


Πρώτα ξεκινήσαμε και πήγαμε στο Ψαρί Τρικολώνων Γορτυνίας, λίγο έξω από την Μεγαλόπολη. Συγκεκριμένα πήγαμε στην «Αρκαδιανή». Εκεί μας υποδέχτηκε ο Μάκης Παπούλιας (φωτό πάνω με τον Πάρη Αϊβαλή), όπου για αρχή μας είπε κάποιες πληροφορίες για την «Αρκαδιανή» και την δράση της.



Σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο 10 στρεμμάτων στο ομορφότερο σημείο στην είσοδο του χωριού, με θέα στην Καρύταινα, ο επισκέπτης συναντά την «Αρκαδιανή» ένα πρότυπο Κέντρο Γεύσεων και Σπιτικής Μαγειρικής. Φιλοδοξεί να αναδείξει τις Αρκαδικές γεύσεις και την τοπική γαστρονομία, τα Αρκαδικά προϊόντα και τις ξεχασμένες γεύσεις των γιαγιάδων μας. Το μαγειρείο της «Αρκαδιανής» με το διακριτικό τίτλο «οι νοστιμιές της γιαγιάς» μένει πιστό στην σπιτική κουζίνα ετοιμάζοντας μαγειρευτά φαγητά και προτείνοντας την εποχιακή μαγειρική. Η «Αρκαδιανή» έχει επίσης μια εκπληκτική και εξειδικευμένη βιβλιοθήκη μαγειρικής με σπάνια συγγράμματα και έγγραφα από τον 19ο αιώνα.
Επίσης υπάρχει μια μοναδική συλλογή σκευών και εργαλείων μαγειρικής από το 1900. Αξιέπαινη και πρωτοποριακή είναι και η Βιοτεχνία της «Αρκαδιανής» όπου παράγονται τοπικά προϊόντα, όπως μουστοκούλουρα, χυλοπίτες, γλυκά του κουταλιού και πολλά άλλα. Οι άνθρωποι της «Αρκαδιανής» δείχνουν τις προθέσεις τους καλλιεργώντας το μεγαλύτερο μέρος των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται στο εστιατόριο, εξασφαλίζοντας έτσι την απαραίτητη ποιότητα. Από τις βεράντες και τα μπαλκόνια του κτιρίου, μπορεί κανείς να απολαύσει τη θέα του λαχανόκηπου ή να περπατήσει στο περιβόλι και να γνωρίσει από κοντά τα φυτά και τα άνθη της Πελοποννήσου.


 Η «Αρκαδιανή» προσφέρεται και για άλλες δραστηριότητες: επιστήμονες και φοιτητές που θέλουν να μελετήσουν τα αρχεία της, ομάδες, σχολεία και ΚΑΠΗ μπορούν να επισκεφτούν την «Αρκαδιανή».
Μετά από όλες αυτές τις χρήσιμες πληροφορίες, ο Μάκης Παπούλιας μας ξενάγησε στους χώρους του κτηρίου, στις κουζίνες, τα εργαστήρια, την βιβλιοθήκη, το εστιατόριο και σε άλλους χώρους.


Αυτό που μας έκανε μεγάλη εντύπωση, ήταν ότι κάθε γωνιά, κάθε τοίχος και κάθε μέρος, είχε την τέχνη του. Άψογα φτιαγμένα όλα, τόσο ώστε να σε κάνει να νιώθεις ζεστά και φιλικά αλλά και ενδιαφέρον.

Πίνακες και διάφορες συλλογές γέμιζαν με τέχνη και ζεστασιά κάθε μέρος του κτηρίου. Στις κουζίνες και τα εστιατόρια, οι κοπέλες με υπερσύγχρονα μηχανήματα και αγνά υλικά, έφτιαχναν διάφορα ζυμαρικά και γλυκά. Το μικρό μαγαζάκι της «Αρκαδιανής» είχε μέσα ένα σορό από υπέροχα πράγματα που παράγει η «Αρκαδιανή» και η Αρκαδική γη. Ύστερα καθίσαμε στον εξωτερικό χώρο του κτιρίου, με υπέροχη θέα και απαλή μουσική και απολαύσαμε από πρώτο χέρι τα φαγητά της «Αρκαδιανής» που μας σέρβιρε η Γιώτα Μηλιώνη. Αφού μείναμε εντυπωσιασμένοι και ικανοποιημένοι από το φαγητό, επισκεφτήκαμε το μαγαζάκι της «Αρκαδιανής» όπου μας εξυπηρέτησε η Μαργαρίτα.


Αυτή ήταν η επίσκεψή μας στην «Αρκαδιανή», ένα μέρος το οποίο αξίζει ο καθένας να επισκεφτεί, γιατί είναι πρωτοποριακό, φιλόξενο, στηρίζεται από ανθρώπους που αγαπάνε τον τόπο τους και αξίζει να τους στηρίξουμε. 

Αυτή η εγκατάσταση αξίζει να σημειωθεί ότι είναι μοναδική στην Ελλάδα!
(Περισσότερες πληροφορίες στο www.arcadiani.gr)
                                
                                                         * *
Ύστερα, συνεχίσαμε και πήγαμε στον σταθμό του «Μεγαλόπολη FM 103,1», όπου μας υποδέχτηκαν με ιδιαίτερη θέρμη ο Δήμος Παππάς και η Γεωργία Δημητρακοπούλου. Μιλήσαμε για τα προβλήματα του τόπου και για άλλα σημαντικά θέματα.


Ο Δήμος Παππάς, έχει ένα εκπληκτικό κέντρο, το «Bytina Club», στην μαγευτική Βυτίνα. Το «Bytina Club» προσφέρει: παραδοσιακή κουζίνα και γλυκά, καφέ και ποτό, αίθουσα εκδηλώσεων, πισίνα, διαδρομή πεζοπορίας, αποδράσεις 4X4 και πολλές άλλες δραστηριότητες. Το «Bytina Club» βρίσκετε ανάμεσα στα έλατα και την φύση.
(Περισσότερα στο www.megalopoli-fm.gr)

                                                         * *
Μετά πήγαμε σε έναν άλλο εκπληκτικό προορισμό στην Αρκαδία, στα «Παπάκια». Εκεί ο Γιώργος Σπυρακόπουλος με προσωπικές οικονομικές θυσίες και προσωπική εργασία, έχει φτιάξει ένα πανέμορφο καφέ-εστιατόριο-πάρκο.


 Εκπληκτικές φυσικές κατασκευές, όπου μπορεί κάποιος να επισκεφτεί και να απολαύσει από κοντά διάφορα πανέμορφα και υγιείς ζώα, όπως ελάφια, στρουθοκαμήλους, άλογα και άλλα ζώα σε φυσικό περιβάλλον. Τα «Παπάκια» βρίσκονται στον δρόμο Μεγαλόπολη-Καρύταινα. Τα «Παπάκια» είναι επίσης πρωτοποριακό έργο το οποίο προβάλλει τον φυσικό πλούτο της Αρκαδίας.
(Μέχρι τα Χριστούγεννα θα εγκαινιαστούν τα “ανανεωμένα” «Παπάκια») 

                                                         * *
Αργότερα, συνεχίσαμε και πήγαμε στο Ελληνικό (Μουλάτσι) και κάτσαμε να ξαποστάσουμε στην φιλόξενη καφετέρια «Καφέ Ελληνικόν» του Δημήτρη Δ. Αϊβαλή, ο οποίος από έφηβος αγωνιζόταν να μείνει στο χωριό του. Αξίζει την στήριξη μας γιατί είναι οικογενειάρχης και αγαπάει την Αρκαδία. Από την καφετέρια απολαύσαμε τους καφέδες μας αγναντεύοντας την πλακόστρωτη πλατεία του χωριού.


Τέλος, πήγαμε στον Γιώργο Κόντο, ο οποίος είναι έμπειρος γεωπόνος και έχει το μαγαζί «Γεωπονική Μεγαλόπολης» το οποίο μπορεί να δώσει λύσεις σε όλα τα γεωπονικά και αγροτικά προβλήματα. Ο Γιώργος είναι νέος, με οικογένεια και αγωνίζεται και αυτός στον τόπο του, με όσες δυσκολίες αυτό συνεπάγεται.
Καθώς τελείωνε η έρευνα, επισκεφτήκαμε το αρχαίο θέατρο της Μεγαλόπολης (το οποίο «φυσικά» ήταν κλειστό) και θαυμάσαμε από έξω, αυτά τα οποία θαύμασε και ο Παυσανίας στην αρχαιότητα.
Αυτή ήταν η έρευνα μας, αυτοί είναι προορισμοί που αξίζει να τους επισκεφτεί κανείς διότι αυτοί οι προορισμοί έχουν την μαγεία να σε ξεκουράζουν και να σε ταξιδεύουν σε μια «άλλη» Ελλάδα. Σε όλη αυτή την έρευνα συναντήσαμε ανθρώπους που αγωνίζονται και παλεύουν για να φτιάξουν τον τόπο τους, με τις δικές του θυσίες και τον δικό του τρόπο ο καθένας. Άνθρωποι όπου αγαπάνε τον τόπο τους και που αξίζει να τους στηρίξουμε γι αυτό.

Οι εκάστοτε κυβερνήσεις και οι τοπικές διοικήσεις, όπως Δήμοι και Νομαρχίες που δεν στηρίζουν αυτούς τους ανθρώπους και τις προσπάθειες να γίνει κάτι καλό στον τόπο αυτό, χωρίς «παρασκήνια» και βρόμικα συμφέροντα, είναι προδότες!

Η Αρκαδία έβγαλε τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, τον γέρο του Μοριά. Ας προσπαθήσουμε να του μοιάσουμε στο ελάχιστο, στο θάρρος του, την ηθική του, την πίστη του και τον πατριωτισμό του.
κείμενο: ΝΙΚΟΣ  Π. ΑΪΒΑΛΗΣ
φωτογραφίες: ΠΑΡΗΣ. Σ. ΑΪΒΑΛΗΣ