~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........................................ * Συνέχεια του Ιστολογιου της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" στη δ/νση: - https://arkadiko-vima.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..............* ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ (1988 - 2018) - 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: arkadikovima@gmail.com
Σύμβουλοι Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής - Πέτρος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

31 χρόνια

31 χρόνια
........................................................................... email: arkadikovima@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

Η Αρκαδία απούσα στο σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ

   ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ...... 

«Καιρός να “ερωτευτούμε” τον σύγχρονο σιδηρόδρομο» 

sidirodromos1.jpg

Σιδηρόδρομος
Καινούργια αρχή έγινε και στο τμήμα του προαστιακού από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη, κοντά στο Αίγιο |EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

της Χαράς Τζαναβάρα*

Χρειάστηκαν οκτώ χρόνια, για να υπογραφεί και ένα... καλό Μνημόνιο. Πρόκειται για τη συμφωνία, με την οποία μπαίνουν κανόνες και χρονοδιαγράμματα για τα έργα στα οκτώ σημεία που συναντά ο νέος αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πατρών το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η ασάφεια αυτή αποδείχτηκε η «χαρά των εργολάβων», καθώς έχουν ήδη εισπράξει αποζημιώσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις καθυστερήσεις.
Την περασμένη εβδομάδα η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ και οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός» συμφώνησαν για τα έργα στα συγκεκριμένα σημεία, που προβλέπεται να παραδοθούν στις αρχές του 2017, αφού την άνοιξη του ίδιου έτους ο αυτοκινητόδρομος πρέπει να τεθεί σε κυκλοφορία, για να μη χρειαστεί η χώρα μας να επιστρέψει τις χρηματοδοτήσεις από ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2014.
Καινούργια αρχή έγινε και στο τμήμα του προαστιακού από το Κιάτο ώς τη Ροδοδάφνη, κοντά στο Αίγιο, όπου έχουμε άλλο ένα παράδοξο: οι σταθμοί είναι έτοιμοι από τα τέλη του 2014, αλλά η γραμμή τώρα ξεκίνησε να κατασκευάζεται λόγω πτώχευσης του εργολάβου που είχε αναλάβει το έργο, αλλά και καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις.
Τα έργα προχωρούν με νέο ανάδοχο και προβλέπεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2017, ενώ μέσα στο καλοκαίρι θα ακολουθήσει ο τρίτος διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση, ώστε να λειτουργήσει η νέα γραμμή των 71 χλμ. στις αρχές του 2018.
Στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος των 27,6 χλμ. κατασκευάζονται ήδη οι σήραγγες στην Παναγοπούλα και η υπόλοιπη γραμμή, ενώ τα ηλεκτρομηχανικά θα δημοπρατηθούν το φθινόπωρο, με προοπτική να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2019.
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται η σύμβαση για το τμήμα Ψαθόπυργος-Πάτρα. Με την ολοκλήρωσή του η απόσταση Αθήνα-Πάτρα θα γίνεται σε λιγότερο από δύο ώρες.
Χθες η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ πρόσθεσε άλλο ένα φιλόδοξο πρόγραμμα, το οποίο αφορά τη σιδηροδρομική γραμμή Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, που παραμένει κλειστή για πάνω από μια 15ετία.
Σε πρώτη φάση θα είναι μονή, αλλά θα επιτρέπει την κίνηση τρένων με ταχύτητα έως και 160 χλμ. την ώρα. Η μελέτη για τα έργα παρουσιάστηκε σε σύσκεψη στο δημαρχείο Πύργου, την οποία οργάνωσε ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απ. Κατσιφάρας και συμμετείχαν όλοι οι δήμαρχοι από Ηλεία, Αχαΐα και Μεσσηνία.
Ο προϋπολογισμός τους υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ, που θα ενταχθούν στο πακέτο Γιούνκερ ή θα γίνουν με σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).
«Θα είναι το πιο κερδοφόρο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» ο Θανάσης Βούρδας, διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, επικαλούμενος τα πρώτα στοιχεία της μελέτης βιωσιμότητας του έργου.
Τονίζει ότι η γραμμή εξυπηρετεί την Αρχαία Ολυμπία και ενώνει τέσσερα λιμάνια της δυτικής Πελοποννήσου, Πάτρα, Καλαμάτα, Κατάκολο και Κυλλήνη. Θα εξυπηρετεί επίσης το αεροδρόμιο του Αράξου και τη βιομηχανική περιοχή της Πάτρας.
Ξεχωρίζει την περίπτωση του Κατάκολου, που εξελίσσεται σε σημαντικό λιμάνι κρουαζιέρας και υποδέχτηκε πάνω από 914.000 τουρίστες το 2014, για το οποίο υπάρχουν τελικά στοιχεία.
«Η περσινή χρονιά ήταν καλύτερη και φέτος προβλέπονται ακόμα μεγαλύτερες επιδόσεις», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και επισημαίνει την επιτυχία που έχουν τα ειδικά δρομολόγια του τρένου για τη μεταφορά τουριστών από το λιμάνι στην Αρχαία Ολυμπία.
«Είναι καιρός να “ερωτευτούμε” τον σύγχρονο σιδηρόδρομο, που είναι μέσο άνετης και οικονομικής μετακίνησης των πολιτών, σοβαρό εργαλείο ανάπτυξης του τουρισμού και των εμπορευματικών μεταφορών», προσθέτει και κάνει ειδική αναφορά στην ανάδειξη των ιστορικών σταθμών του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου.

Χρονοδιαγράμματα


Το πρώτο τμήμα των 131,84 χλμ. θα ενώσει την Πάτρα με τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία, με διακλάδωση 12,3 χλμ. από τον Πύργο ώς το Κατάκολο.
Στο μεγαλύτερο μέρος του θα ακολουθεί την υπάρχουσα γραμμή, που θα ανακαινιστεί και θα αποκτήσει κανονικό πλάτος.
Θα διαθέτει έξι σταθμούς (Βραχνέικα, Κάτω Αχαγιά, Λάππα, Βάρδα, Λεχαινά και Καβάσιλα), καθώς και οκτώ στάσεις (Μιντιλόγλι, Τσουκαλέικα, Καμίνια, Αλισσός, Σαγέικα, Νέα Μανωλάδα, Κουρτέσι και Ανδραβίδα). Προβλέπεται να κατασκευαστούν τέσσερις μεγάλες γέφυρες πάνω από τα ποτάμια Λυγιά, Πείρο, Ρούσκουλα και Βέργα, καθώς και εννέα ανισόπεδοι κόμβοι σε ισάριθμες διασταυρώσεις με το οδικό δίκτυο.
Το τμήμα Πύργος-Καλαμάτα έχει μήκος 118,9 χλμ. και περιλαμβάνει διακλάδωση 6,5 χλμ. από το Καλό Νερό ώς την Κυπαρισσία.
Η μελέτη βρίσκεται σε προκαταρκτικό στάδιο, γιατί -λόγω της διαμόρφωσης του εδάφους- εξετάζονται δύο εναλλακτικές διαδρομές.
Η μία αφορά τη διαδρομή 13 χλμ. από το Καλό Νερό έως το Κοπανάκι και η δεύτερη έχει μήκος 8 χλμ. από τον Μελιγαλά ώς τη Βαλύρα.
_________________

Δεν υπάρχουν σχόλια: