Πόσο απέχει το Περιστέρι από το Ντουμπάι; Για την οικογένεια Παπαζαφειρόπουλου η απόσταση αντιστοιχεί σε 35 χρόνια έντονης προσπάθειας. Το 1972 τέσσερα αδέλφια με το επώνυμο Παπαζαφειρόπουλος άνοιξαν ένα μικρό κατάστημα με γυναικεία ένδυση στο Περιστέρι. Τα ελληνικά επώνυμα πλέον ρούχα Toi&moi έχουν διεισδύσει ως τα βάθη της Ανατολής. Σήμερα η ελληνική εταιρεία παραγωγής και εμπορίας γυναικείας ένδυσης Toi&moi, ιδρυτές και μέτοχοι της οποίας είναι η οικογένεια Παπαζαφειρόπουλου, διαθέτει 26 καταστήματα και 300 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα και στο Εξωτερικό, από την Ολλανδία ως τη Σαουδική Αραβία και το Ντουμπάι, και τζίρο που αγγίζει τα 25 εκατ. ευρώ. Η ιστορία τους ξεκινάει από το ορεινό χωριό Κοτύλιο Μεγαλουπόλεως στη Γορτυνία, το οποίο είναι φημισμένο για την ενασχόληση των περισσότερων κατοίκων με το ρούχο. Ο με-γάλος αδελφός της οικογενείας Παπαζαφειρόπουλου, ο Γιώργος, ήρθε στην Αθήνα το 1949, για να δουλέψει σε μία βιοτεχνία ρούχων του θείου του, χωρίς ποτέ να φανταστεί τη σημερινή του πορεία. Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλα τρία αδέλφια, ο Δημήτρης, ο Χαράλαμπος και ο Ιωάννης, οι οποίοι ασχολήθηκαν και αυτοί με παρόμοιες δουλειές.
«Τα χρόνια εκείνα ήταν δύσκολα για την ελληνική επαρχία, γι' αυτό και εμείς ήρθαμε στην Αθήνα για να βρούμε την τύχη μας. Στην αρχή, όπω5 και οι περισσότεροι από το χωριό μας, έπιασα δουλειά ως υπάλληλος σε ένα κατάστημα με παιδικά ρούχα στην Ερμού» θυμάται ο κ. Δ. Παπαζαφειρόπουλος, ο οποίος είναι σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της Toi&moi. Ο κ. Γ. Παπαζαφειρόπουλος είναι ο εμπνευστής και ο πρόεδρος της εταιρείας, ο κ. Χ. Παπαζαφειρόπουλος εμπορικός διευθυντής και ο κ. Ι. Παπαζαφειρόπουλος καλλιτεχνικός διευθυντής.
Πίσω στο 1972, με παρότρυνση του μεγάλου αδελφού κ. Γ. Παπαζαφειρόπουλου άνοι-ξαν ένα μικρό κατάστημα λιανικής με γυναικεία ένδυση στο Περιστέρι. «Μπορεί το κατά-στημα να ήταν συνοικιακό, αλλά η περιοχή είχε δυναμική και πήγαμε ανέλπιστα καλά με αποτέλεσμα το 1988, στον ίδιο χώρο, να δημιουργήσουμε μία βιοτεχνία κοπής ενδυμάτων. Δεν δειγματίζαμε, απλά κάναμε την παραγωγή και την πουλούσαμε στους πελάτες.
Ηταν ένα μεγάλο ρίσκο, αλλά πιστεύαμε σε αυτό που κάναμε και ευτυχώς δικαιωθήκαμε» συνεχίζει ο κ. Δ. Παπαζαφειρόπουλος. Το 1991 «βάφτισαν» τα ρούχα τους και το κατάστημα με την επωνυμία Toi&moi γιατί ήταν εύηχο. «Σε ένα ταξίδι μας στην Αγγλία, είδαμε μία βερμούδα που σε ένα σημείο της έγραφε Toi&moi. Στεκόταν καλά στο μάτι, ακουγόταν ωραία και αποφασίσαμε να γίνει η φίρμα μας» προσθέτει ο κ. Δ. Παπαζαφειρό-πουλος.
Μετά από εννέα χρόνια, δηλαδή το 2000, η εταιρεία έγινε ΑΕ, άρχισε να πρωταγωνιστεί και να εμφανίζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Εκείνη τη χρονιά, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 41%, ενώ το ίδιο έτος πραγματοποιείται και η αγορά ενός οικοπέδου στην Εθνική οδό, στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας, όπου σήμερα φιλοξενεί τις νέες ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις της σε μία έκταση 11.000 τ.μ.
Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 26 καταστήματα και αναπτύσσει το δίκτυο της με τη μέθοδο του franchise, ενώ στοχεύει να αποκτήσει άλλα 10 ως το τέλος του 2007. Εκτός από τα καινούργια καταστήματα στις πόλεις του Ηρακλείου και της Καλαμάτας και το πρόσφατο άνοιγμα στη Βουλγαρία, στο εμπορικό κέντρο City Center της Σόφιας, δύο νέα σημεία πώλησης αναμένεται να ανοίξουν στο Αμπου Ντάμπι και το Ντουμπάι, ενώ στα άμεσα σχέδια εντάσσεται και η δημιουργία καταστημάτων στο Κατάρ, στον Λίβανο και στη Ρουμανία. «Η επέκταση στο εξωτερικό αποτελεί ένα μεγάλο στόχο για εμάς και έχουμε στρέφει εκεί το ενδιαφέρον μας διότι η Ελλάδα είναι μία μικρή αγορά. Ιδίως οι καινούργιεε, μεγάλες αγορές του Αμπον Ντάμπι και του Ντουμπάι και η είσοδός μας σε φημισμένα εμπορικά κέντρα, όπως το ΑΙ Wahda Μαll και το Dubai Μαll που χτίζεται τώρα και θα έχει τον μεγαλύτερο ουρανοξύστη στον κόσμο με διεθνείς φίρμες, μας βοηθάει να γίνουμε γνωστοί σε παγκόσμια κλίμακα» αναφέρει ο κ. Δ. Παπαζαφειρόπουλος.
Η ανάπτυξη της εταιρείας εκτός συνόρων γίνεται με αργά αλλά σταθερά βήματα και στοχεύει το 13% του τζίρου της να προέρχεται από το Εξωτερικό το 2007 από 8% που είναι σήμερα.
«Για να γίνεις ανταγωνιστικός στο κομμάτι των διεθνών εξελίξεων πρέπει να είσαι συνεπής στην ποιότητα και στον σχεδιασμό ρούχου. Δεν μπορείς να επιβιώσεις και νa ανταγωνιστείς τους πολυεθνικούς κολοσσούς, τύπου Ζara, αν δεν χτίσεις τη δική σου μπράντα» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Toi&moi.
* Δημοσιεύθηκε στο «Οικονομικό Βήμα» 18.8.207
«Τα χρόνια εκείνα ήταν δύσκολα για την ελληνική επαρχία, γι' αυτό και εμείς ήρθαμε στην Αθήνα για να βρούμε την τύχη μας. Στην αρχή, όπω5 και οι περισσότεροι από το χωριό μας, έπιασα δουλειά ως υπάλληλος σε ένα κατάστημα με παιδικά ρούχα στην Ερμού» θυμάται ο κ. Δ. Παπαζαφειρόπουλος, ο οποίος είναι σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της Toi&moi. Ο κ. Γ. Παπαζαφειρόπουλος είναι ο εμπνευστής και ο πρόεδρος της εταιρείας, ο κ. Χ. Παπαζαφειρόπουλος εμπορικός διευθυντής και ο κ. Ι. Παπαζαφειρόπουλος καλλιτεχνικός διευθυντής.
Πίσω στο 1972, με παρότρυνση του μεγάλου αδελφού κ. Γ. Παπαζαφειρόπουλου άνοι-ξαν ένα μικρό κατάστημα λιανικής με γυναικεία ένδυση στο Περιστέρι. «Μπορεί το κατά-στημα να ήταν συνοικιακό, αλλά η περιοχή είχε δυναμική και πήγαμε ανέλπιστα καλά με αποτέλεσμα το 1988, στον ίδιο χώρο, να δημιουργήσουμε μία βιοτεχνία κοπής ενδυμάτων. Δεν δειγματίζαμε, απλά κάναμε την παραγωγή και την πουλούσαμε στους πελάτες.
Ηταν ένα μεγάλο ρίσκο, αλλά πιστεύαμε σε αυτό που κάναμε και ευτυχώς δικαιωθήκαμε» συνεχίζει ο κ. Δ. Παπαζαφειρόπουλος. Το 1991 «βάφτισαν» τα ρούχα τους και το κατάστημα με την επωνυμία Toi&moi γιατί ήταν εύηχο. «Σε ένα ταξίδι μας στην Αγγλία, είδαμε μία βερμούδα που σε ένα σημείο της έγραφε Toi&moi. Στεκόταν καλά στο μάτι, ακουγόταν ωραία και αποφασίσαμε να γίνει η φίρμα μας» προσθέτει ο κ. Δ. Παπαζαφειρό-πουλος.
Μετά από εννέα χρόνια, δηλαδή το 2000, η εταιρεία έγινε ΑΕ, άρχισε να πρωταγωνιστεί και να εμφανίζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Εκείνη τη χρονιά, η εταιρεία παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 41%, ενώ το ίδιο έτος πραγματοποιείται και η αγορά ενός οικοπέδου στην Εθνική οδό, στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας, όπου σήμερα φιλοξενεί τις νέες ιδιόκτητες κτιριακές εγκαταστάσεις της σε μία έκταση 11.000 τ.μ.
Σήμερα η εταιρεία διαθέτει 26 καταστήματα και αναπτύσσει το δίκτυο της με τη μέθοδο του franchise, ενώ στοχεύει να αποκτήσει άλλα 10 ως το τέλος του 2007. Εκτός από τα καινούργια καταστήματα στις πόλεις του Ηρακλείου και της Καλαμάτας και το πρόσφατο άνοιγμα στη Βουλγαρία, στο εμπορικό κέντρο City Center της Σόφιας, δύο νέα σημεία πώλησης αναμένεται να ανοίξουν στο Αμπου Ντάμπι και το Ντουμπάι, ενώ στα άμεσα σχέδια εντάσσεται και η δημιουργία καταστημάτων στο Κατάρ, στον Λίβανο και στη Ρουμανία. «Η επέκταση στο εξωτερικό αποτελεί ένα μεγάλο στόχο για εμάς και έχουμε στρέφει εκεί το ενδιαφέρον μας διότι η Ελλάδα είναι μία μικρή αγορά. Ιδίως οι καινούργιεε, μεγάλες αγορές του Αμπον Ντάμπι και του Ντουμπάι και η είσοδός μας σε φημισμένα εμπορικά κέντρα, όπως το ΑΙ Wahda Μαll και το Dubai Μαll που χτίζεται τώρα και θα έχει τον μεγαλύτερο ουρανοξύστη στον κόσμο με διεθνείς φίρμες, μας βοηθάει να γίνουμε γνωστοί σε παγκόσμια κλίμακα» αναφέρει ο κ. Δ. Παπαζαφειρόπουλος.
Η ανάπτυξη της εταιρείας εκτός συνόρων γίνεται με αργά αλλά σταθερά βήματα και στοχεύει το 13% του τζίρου της να προέρχεται από το Εξωτερικό το 2007 από 8% που είναι σήμερα.
«Για να γίνεις ανταγωνιστικός στο κομμάτι των διεθνών εξελίξεων πρέπει να είσαι συνεπής στην ποιότητα και στον σχεδιασμό ρούχου. Δεν μπορείς να επιβιώσεις και νa ανταγωνιστείς τους πολυεθνικούς κολοσσούς, τύπου Ζara, αν δεν χτίσεις τη δική σου μπράντα» επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Toi&moi.
* Δημοσιεύθηκε στο «Οικονομικό Βήμα» 18.8.207
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου