~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
........................................ * Συνέχεια του Ιστολογιου της εφημερίδας "Αρκαδικό Βήμα" στη δ/νση: - https://arkadiko-vima.blogspot.gr/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
..............* ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΑΡΚΑΔΩΝ (1988 - 2018) - 30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: arkadikovima@gmail.com
Σύμβουλοι Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής - Πέτρος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

31 χρόνια

31 χρόνια
........................................................................... email: arkadikovima@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

H Επανάσταση του 1821 στην τέχνη

Ο ελληνικός αγώνας εναντίον της οθωμανικής κυριαρχίας έπαιξε έναν σημαντικό ρόλο τόσο στην Ιστορία και την πολιτική του δέκατου ένατου αιώνα στην Ευρώπη. Είχε ισχυρό αντίκτυπο στην πολιτική και πολιτιστική ζωή τόσο της Γερμανίας όσο και της Γαλλίας (κατά τη διάρκεια της παλινόρθωσης των Βουρβώνων), όπου χρησιμοποιήθηκε ως η συμβολική αιχμή του δόρατος των φιλελεύθερων ιδεών. Ήδη από το 1824 δημιουργούνται στην Γαλλία φιλελληνικές επιτροπές και η τέχνη πολιτικοποιείται έντονα. Πολιτικοί και επιχειρηματίες, καλλιτέχνες, διανοούμενοι, αστοί, φιλελεύθεροι, αριστοκράτες - συμπεριλαμβανομένου του Louis-Philippe - παθιάζονται με το έργο του Byron στο Μεσολόγγι, ο Chateaubriand αλλά και ο Βίκτωρ Ουγκώ, υποστηρίζουν τους κληρονόμους της αρχαίας Ελλάδα εναντίον των βαρβάρων, οι Χριστιανοί τίθενται επίσης εναντίον των Μουσουλμάνων. Οι Φιλελεύθεροι, αντίθετοι σε κάθε δεσποτισμό, προτρέπουν τις κυβερνήσεις που διστάζουν να παρέμβουν επιτέλους, ενώ πρόσφυγες καταφθάνουν στη Γαλλία.
Το 1826, η Αγγλία και η Ρωσία παρεμβαίνουν πριν την επανένωση με τη Γαλλία το 1827: Στις 27 Οκτωβρίου, η συμμαχία των τριών δυνάμεων με την Ελλάδα προκαλεί στο τουρκο-αιγυπτιακό στόλο μια σοβαρή ήττα στο Ναυαρίνο. Το 1830, η ελληνική ανεξαρτησία αναγνωρίζεται.


Delacroix, Mounted Greek Warrior .

Πολλοί διάσημοι εκφραστές του κινήματος του Ρομαντισμού, όπως ο Delacroix, ο Gericault, ο Horace Vernet, o Ary Scheffer, και o David d' Angers είναι ξεκάθαρο πλέον, ότι έβλεπαν τον αγώνα των Ελλήνων ως μια μάχη ανάμεσα στις αντίθετες δυνάμεις του συντηρητισμού και του φιλελευθερισμού. Δεν απεικόνιζαν απλώς τα συγκεκριμένα επεισόδια του πολέμου, όπως την σφαγή στη Χίο ή την πτώση του Μεσολογγίου. Αλλά οι εικόνες από τις σφοδρές συγκρούσεις μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων αντανακλούσαν στην ουσία τα συνθήματα και τα επιχειρήματα της Γαλλικής φιλελεύθερης ιδέας και είχαν απήχηση στις εφημερίδες, τις κοινοβουλευτικές συζητήσεις, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Η Ελληνική Επανάσταση ήταν το πρώτο μεγάλο πολιτικό γεγονός του 19ου αιώνα που δημιούργησε ένα εκτεταμένο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον σε όλη την Ευρώπη και ενέπνευσε τη δημιουργία μεγάλων έργων ζωγραφικής.



Πέτερ φον Ες (1792–1871), ο Αλέξανδρος Υψηλάντης περνάει τον Προύθο και ξεκινά την επανάσταση των Ελλήνων


Η μάχη στα Δερβενάκια, Θεόδωρος Βρυζάκης


Η Μαντώ Μαυρογένους, λιθογραφία του Adam Friedel, 1827.


Θεόδωρος Βρυζάκης, πολεμική σκηνή


Ανδρέας Γεωργιάδης, Το φίλημα του Ιμπραήμ, στο νεκρό Παπαφλέσσα


Καπετάν Γκούρας, Φίλιππος Μαργαρίτης


Χαράλαμπος Παχής, Ρήγας Φεραίος




Vivo Donato Francesco de (1834 - μετά 1890)
Βίβο ντε Ντονάτο Φρανσέσκο

Ο θάνατος του Λάμπρου Τζαβέλλα


ο ΄Ορκος του νεαρού πολεμιστή, άγνωστος


Σφαγή Ελλήνων, στο Μεσολόγγι, άγνωστος






Βρυζάκης Θεόδωρος (1819 - 1878)
Τυφλός τραυματίας, [1850]





Βρυζάκης Θεόδωρος (1819 - 1878)
Η υποδοχή του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι, 1861




Βρυζάκης Θεόδωρος (1819 - 1878)
Το στρατόπεδο του Καραϊσκάκη, 1855




Βρυζάκης Θεόδωρος, Αγία Λαύρα


Βρυζάκης Θεόδωρος, συμβούλιο αγωνιστών



Βρυζάκης Θεόδωρος (1819 - 1878)
Προσωπογραφία Αναγνωστόπουλου


Βρυζάκης Θεόδωρος, έξοδος Μεσολογγίου


Βρυζάκης Θεόδωρος , η πατρίς ευγνωμονούσα


Βρυζάκης Θεόδωρος, Καραούλι


Βρυζάκης Θεόδωρος, Αρκάδι


Η φυγή απ΄την Πάργα, Διονύσιος Τσόκος


Η φυγή απ΄την Πάτρα, Διονύσιος Τσόκος


Διονύσιος Τσόκος, Ο Κολοκοτρώνης ορκίζει το γιό του


ο Θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη, άγνωστος


Γέρος αγωνιστής παίζει λύρα, Διονύσιος Τσόκος




Karl Krazeisen (1794-1878), Λιθογραφία


Ευγένιος Ντελακρουά, 1826

Η Ελλάδα στα ερείπια του Μεσολογγίου

Ευγένιος Ντελακρουά, έφιππος έλληνας πολεμιστής


Ευγένιος Ντελακρουά, οι σφαγές της Χίου, Λούβρο


Η δόξα των Ψαρών Ν.Γύζης


Η πυρπόληση της τουρκικής ναυαρχίδας από τον Κανάρη. Πίνακας του Νικηφόρου Λύτρα (π. 1866-1870) Πινακοθήκη Αβέρωφ, Μέτσοβο


Αθανάσιος Διάκος, Διονύσιος Τσόκος, Ιστορικό Μουσείο ΑΘηνών


Ο Καραισκάκης εφορμά στην Ακρόπολη, Γιώργος Μαργαρίτης


Ο θάνατος του Μάρκου Μπότσαρη
Πίνακας από τον Ludovico Lipparini, που βρίσκεται στο μουσείο της Τεργέστης στην Ιταλία


O Οδυσσέας Ανδρούτσος σε λιθογραφία του Adam Friedel (1825) |Πηγή= Adam Friedel (1825),ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ


Μᾶρκος Μπότσαρης, Ὀδυσσεύς Ἀνδροῦτσος, Ἀθανάσιος Διᾶκος.
Ἔργο τοῦ Θεόφιλου.


Φώτης Κόντογλου, ΄Αγιος ΑΘανάσιος Διάκος


Νικόλαος Γύζης , Μετά την καταστροφή των Ψαρών


Διονύσιος Τσόκος, η δολοφονία του Καποδίστρια






Νίκος Εγγονόπουλος, Ρήγας Φεραίος


Θεόφιλος, Ρήγας και Κοραής


Οι Σουλιώτισσες
από Ary Scheffer (1827)


H Μπουμπουλίνα στο πλοίο «Αγαμέμνων», πίνακας του Γερμανού ζωγράφου Peter von Hess



* από Thaleia Elikonias