~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων...................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γραφεία Εφημερίδας: Πυθίας 6, πλατεία Κυψέλης ΤΚ 11364 Αθήνα, Εκδότης Πέτρος Σ. Αϊβαλής, Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

28 χρόνια

28 χρόνια
........................Εκδότης Πέτρος Σ. Αϊβαλής, τηλ.: 210 8656.731, 6974 796681, email: petrosaivalis@gmail.com

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

Σε μια δεκαετία! Το Τρένο στην Ηλεία και τη Μεσσηνία... Κουίζ: Στην Αρκαδία πότε;

      ΚΟΙΝΩΝΙΑ    


Σε ουραγό εξελίσσεται η άλλοτε πρωτοπόρος Ηλεία στον σιδηρόδρομο. Στον νομό από όπου ξεκίνησε η πρώτη γραμμή του ελληνικού σιδηροδρόμου το 1892 (Πύργος-Κατάκολο) θα αργήσουμε πολύ να δούμε γραμμή που να συνδέει την Ηλεία με την υπόλοιπη Πελοπόννησο.
Όμως αποκαλύπτεται στο έγγραφο που απέστειλε η ΕΡΓΟΣΕ προς το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και δόθηκε ως απάντηση σε ερώτηση του βουλευτή Ηλείας Κώστα Τζαβάρα, μετά
την ολοκλήρωση της μελέτης κανονικοποίησης της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Αλφειός –Ολυμπία και της γραμμής Αλφειός-Κυπαρισσία-Καλαμάτα, δεν έχει προβλεφθεί από την ΕΡΓΟΣΕ η χρηματοδότησης της κατασκευής της νέας γραμμής, παρά μόνο, όπως αναφέρεται στο έγγραφο  ότι «η εν λόγω μελέτη είναι σε εξέλιξη και μετά το πέρας αυτής θα αναζητηθεί χρηματοδότηση για την κατασκευή του έργου».
Γίνεται αντιληπτό ότι οι μελέτες προορίζονται για… το συρτάρι, αφού η εξεύρεση πόρων είναι πολύ δύσκολη έως αδύνατη και μπορεί να προκύψει μόνο ύστερα από πολιτική απόφαση, παρά τις  Υπενθυμίζεται πάντως ότι στο ΣΕΣ 2014-2020 είναι ενταγμένη η σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ψαθόπυργος-Ρίο.  Χωρίς διάθεση τοπικιστικών σκοπιμοτήτων, πρέπει να αναφερθεί ότι μοιάζει παράδοξο να σταματήσει η γραμμή στην Πάτρα και να μη συνεχιστεί στη Δυτική Πελοπόννησο.

Δεδομένου ότι από τον Πύργο έως την Καλαμάτα δεν πρόκειται ποτέ να κατασκευαστεί σύγχρονος κλειστός αυτοκινητόδρομος, η σύνδεση  του Πύργου με την Καλαμάτα με σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή αποτελεί αδήριτη ανάγκη, ώστε η περιοχή της νότιας Ηλείας και της βόρειας Μεσσηνίας, ιδιαίτερου κάλλους και ομορφιάς, να αναδειχθεί και να προσεγγίσει τουριστικό ρεύμα, αλλά και να αποκτήσουν γρήγορη πρόσβαση στην Πάτρα οι κάτοικοι αυτών των περιοχών.
Ταυτόχρονα, η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρας – Πύργου – Καλαμάτας θα έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, θα προστατεύσει τα διατηρητέα κτίρια σταθμών και το φυσικό περιβάλλον στην περιοχή Καϊάφα και θα αναδείξει ενδιαφέροντα τεχνικά έργα της υφιστάμενης γραμμής.
Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών οφείλουν πλέον να πάρουν την πολιτική απόφαση να εντάξουν τη γραμμή στο ΣΕΣ 2014-2020 και να πορευθούν στα ευρωπαϊκά πρότυπα, όπου ο σιδηρόδρομος είναι ανεπτυγμένος και ανταγωνίζεται το αεροπλάνο.
Ταυτόχρονο, οι πολιτικοί φορείς της Ηλείας πρέπει να διεκδικήσουν ουσιαστικά την κατασκευή σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου, επιδεικνύοντας πρώτα από όλα σεβασμό στην ιστορία αυτού του τόπου.


Η ταυτότητα της γραμμής Πάτρα - Καλαμάτα

Η γραμμή στο τμήμα Πάτρα - Πύργος έχει μήκος περίπου 99 χλμ., στο Πύργος - Ολυμπία 21 χλμ. και ατο Πύργος - Κατάκολο 12 χλμ., συνολικά δηλαδή είναι 132 χιλιόμετρα.

Για τη γραμμή Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία και Πύργος – Κατάκολο (Πάτρα – Καβάσιλα και Καβάσιλα – Πύργος – Ολυμπία/Κατάκολο) εκπονούνται οι οριστικές μελέτες χάραξης γραμμής και οδικού δικτύου, προμελέτες και οριστικές μελέτες τεχνικών έργων, γεωτεχνικές έρευνες και μελέτες, οριστική υδραυλική μελέτη, τοπογραφικές μελέτες και κτηματολόγιο, περιβαλλοντικές μελέτες για την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων και τεύχη δημοπράτησης για την κατασκευή των έργων. 

 Για τη γραμμή Αλφειός (λίγο μετά τον Πύργο) – Καλό Νερό – Κυπαρισσία και Καλό Νερό – Ζευγολατειό – Καλαμάτα με συνολικό μήκος περίπου 118 χλμ. βρίσκεται σε εξέλιξη σύμβαση μελέτης για τη βελτιστοποίηση χάραξης σε δύο επιμέρους τμήματα με δυσμενή χάραξη (Καλό Νερό – Κοπανάκι και Μελιγαλάς – Βαλύρα) και στη συνέχεια προμελέτη χάραξης και υδραυλική προμελέτη σε όλο το μήκος, γεωλογική μελέτη στα τμήματα παραλλαγών, περιβαλλοντική μελέτη και επικαιροποίηση οικονομοτεχνικής μελέτης για το σύνολο του άξονα Πάτρα - Καλαμάτα.

Πριν από έναν χρόνο, σε ημερίδα του Επιμελητηρίου Ηλείας, ο προϊστάμενος της Διευθύνουσας Υπηρεσίας Μελετών της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. Μιχάλης Αναστασάκηςπαρουσίασε την πρόοδο των μελετών για την αναβάθμιση και μετατροπή των γραμμών Πάτρα – Πύργος – Ολυμπία, Πύργος – Κατάκολο και Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα σε γραμμή κανονικού εύρους με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες για ταχύτητες μέχρι 160 χλμ./ώρα, όπου αυτό είναι εφικτό εντός του υφιστάμενου ορίου απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ.


_________
Παναγιώτης Φωτεινόπουλος - www.patrisnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: