~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων.......................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γραφεία Εφημερίδας: Πυθίας 6, πλατεία Κυψέλης ΤΚ 11364 Αθήνα, Εκδότης Πέτρος Σ. Αϊβαλής, Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

28 χρόνια

28 χρόνια
........................Εκδότης Πέτρος Σ. Αϊβαλής, τηλ.: 210 8656.731, 6974 796681, email: petrosaivalis@gmail.com


Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

 my-tips-collection

Στο γεφύρι, στο Μάναρι


ΓΝΩΜΕΣ

ΤΟΥ ΜΑΚΗ ΒΟΪΤΣΙΔΗ*

 Απόκομμα εφημ.  ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ  
Γίνονται και ωραία πράγματα σ' αυτήν τη χώρα. Μικρά, έστω, που, όμως, μπορούν ν' αλλάξουν την καθημερινότητα. Στο κάτω κάτω, η ποιότητα ζωής δεν είναι μόνο ζήτημα χρημάτων. Είναι ζήτημα πολιτισμού, προσφοράς, αντίληψης για τη ζωή. Για κάθε απατεώνα που κλέβει τους φόρους των ανέργων, υπάρχει και μια κυρία που μαγειρεύει για το συσσίτιο των απόρων. Απλώς, good news, no news. Οι καλές ειδήσεις δεν μετράνε. Αλλά αυτό αξίζει ν' αλλάξει. Ιδίως, τώρα.

Το περασμένο Σάββατο, μια μικρή πρωτοβουλία άλλαξε για μια μέρα τη ζωή εκατοντάδων ανθρώπων. Ο ΟΣΕ έπρεπε να μετακινήσει για υπηρεσιακούς λόγους δύο δηζελάμαξες από τον Πύργο στην Κόρινθο. Και αυτό, για τεχνικούς λόγους, έπρεπε να γίνει μέσω της εγκαταλειμμένης γραμμής της Μεσσηνίας και της Αρκαδίας. 
Έσπευσε ο δραστήριος Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου και πρότεινε στην ΤΡΕΝΟΣΕ το δρομολόγιο να συνδυαστεί με εκδρομή. Καλή ιδέα! Βρέθηκαν ένα εγκαταλειμμένο βαγόνι της μετρικής γραμμής και μία σκευοφόρος και δημιουργήθηκε ένας υποτυπώδης συρμός. Η τιμή των 60 ευρώ περιελάμβανε την οδική μεταφορά από την Αθήνα στον Πύργο, το ταξίδι με το εκδρομικό τρένο και, τέλος, προαστιακό από την Κόρινθο στην Αθήνα. Τα 56 εισιτήρια εξαφανίστηκαν σε μισή μέρα και αν υπήρχαν άλλα πέντε διαθέσιμα βαγόνια, ούτε αυτά θα έφταναν.


Αποτέλεσμα: Ο ΟΣΕ έβαλε κάποια χρήματα στο ταμείο του. Τα χωριά της διαδρομής πανηγύρισαν την επιστροφή, έστω και περιστασιακά, του τρένου. Ζωντάνεψαν! Στους Χράνους και στο Παρθένι, που διαθέτουν σπάνιας ομορφιάς σταθμούς, με κουκλίστικα κτίρια κάτω από θόλους πλατανιών, οργανώθηκαν τελετές υποδοχής. Οι επιβάτες απόλαυσαν μια από τις πιο θεαματικές και τεχνικά πιο συναρπαστικές σιδηροδρομικές διαδρομές της Ευρώπης. Και καμιά εικοσαριά φωτογράφοι τρένων που καταδίωξαν την αμαξοστοιχία στα πέτρινα γεφύρια και στα κατάφυτα φαράγγια, θα έχουν να το θυμούνται σ' όλη τους τη ζωή. Είχε και προβλήματα το ταξίδι. Αλλά αυτά περνούν και φεύγουν.
Αν ήταν η αρχή μιας άλλης σχέσης του ΟΣΕ με τους μουσειακούς σιδηροδρόμους, αυτό το Σάββατο αξίζει να το σημειώσουμε στο ημερολόγιο.

_________________________________________________
Δημοσιεύτηκε την  Παρασκευή, 7 Σεπτεμβρίου 2012 | ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: