~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ειδήσεις, νέα και ρεπορτάζ από τις παροικίες των Αρκάδων.......................... ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γραφεία Εφημερίδας: Πυθίας 6, πλατεία Κυψέλης ΤΚ 11364 Αθήνα, Εκδότης Πέτρος Σ. Αϊβαλής, Σύμβουλος Έκδοσης: Πάνος Σ. Αϊβαλής
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

28 χρόνια

28 χρόνια
........................Εκδότης Πέτρος Σ. Αϊβαλής, τηλ.: 210 8656.731, 6974 796681, email: petrosaivalis@gmail.com

Αρκαδικό Βήμα: "Το Κάστρο της Καρύταινας και του Κολοκοτρώνη είναι εθνικό κεφάλαιο, ανήκει στην Ελλάδα και είναι σύμβολο της ύπαρξης μας σαν σύγχρονο Κράτος". Φίλοι Παραδοσιακής Αρχιτεκτονικής Αρκαδίας "Ανθη της Πέτρας"

Η αρχαία Αρκαδία δεν είχε τα όρια του σημερινού νομού και ήταν αποκλειστικά μεσόγεια, καταλαμβάνοντας το εσωτερικό της Πελοποννήσου, χωρίς να βρέχεται καθόλου από θάλασσα. Περιελάμβανε τις επαρχίες, Μαντινείας, Γορτυνίας, Μεγαλοπόλεως, τη βόρεια Κυνουρία, όλη την επαρχία Καλαβρύτων, τα δυτικά της Κορινθίας και της Αργολίδας, τμήμα της Ολυμπίας, τμήμα της Ηλείας και τη Λακωνική Αράχωβα.

«Έφυγε» η Θεώνη Βαχλιώτη – Ολντριτζ αρκαδικής καταγωγής αγαπημένη του Χόλιγουντ



Η δραστήρια σκηνογράφος των 150 και πλέον ταινιών 
και μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ πέθανε από ανακοπή στα 88 της


Το Χόλιγουντ και το Μπρόντγουεϊ έχασαν μια από τις σημαντικότερες σκηνογράφους τους, την ελληνικής καταγωγής Θεώνη Βαχλιώτη – Ολντριτζ.

Η δραστήρια σκηνογράφος των 150 και πλέον ταινιών και μιούζικαλ (κυρίως, αλλά και παραστάσεων) στο Μπρόντγουεϊ πέθανε από ανακοπή στα 88 της, μόλις βγήκε από το νοσοκομείο της Νέας Υόρκης, όπου είχε εισαχθεί προ ημερών λόγω προβλημάτων υγείας που της είχαν προκαλέσει γενική κατάπτωση.

Η αρκαδικής καταγωγής Θεώνη Βαχλιώτη ήταν αγαπημένη του Χόλιγουντ όχι μόνον για το Οσκαρ σκηνογραφίας που της είχε φέρει η εντυπωσιακή δουλειά της στην ταινία «Ο Μεγάλος Γκάτσμπι» (1974) με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και τη Μία Φάροου, αλλά κυρίως γιατί από τότε που πήγε στην Αμερική (το 1949) και δούλεψε σε θέατρο του Σικάγο και παντρεύτηκε ένα χρόνο μετά τον ηθοποιό Τομ Ολντριτζ, η Theoni V. Aldredge, όπως έγινε πλέον γνωστή σε Αμερική και Ευρώπη, ήταν η ψυχή των πάρτι και το σπίτι τους στη Νέα Υόρκη ήταν πάντα ανοιχτό. 

Φίλο και μέντορά της θεωρούσε τον Ελίας Καζάν, ενώ στις ταινίες που σκηνογράφησε ανήκαν «Τα μάτια της Λώρας Μαρς» με την Φέι Ντάναγουεϊ, «Το Δίκτυο» του Σίντνεϊ Λιούμετ, το «Υπόσχεδση την αυγή» του Ζιλ Ντασσέν με τη Μελίνα Μερκούρη (ήταν φίλη και με τους δύο, όπως και με τη Δέσπω Διαμαντίδου), το «Κάτω από τη λάμψη του φεγγαριού» με την Σερ, τη φίλη της επίσης Ολυμπία Δουκάκη και τον Νίκολας Κέιτζ κ.ά.

Στο Μπρόντγουεϊ, όπου οι δουλειές της της έφεραν τρία θεατρικά βραβεία Τόνι (για το «Ανι», το «Κλουβί με τις τρελές» και το «Barnum») και την είσοδο της το 1986 στο Theater Hall of Fame, πέρα από το ότι ήταν η πρώτη που καλούσαν σε κάθε κοσμική εκδήλωση, θεωρούνταν και εκείνη που άλλαξε για πάντα το μουσικό θέατρο, με εντυπωσιακά πολύχρωμα σκηνογραφία. Θεωρούνταν όμως και η πλέον ακριβή, χωρίς όμως το όνομά της να διαχωρίζεται από την ποιότητα.

Υπήρξε φίλη του Εντουαρντ Ολμπι και είχε δουλέψει μαζί του στο «Ποιος φοβάται» την Βιρτζίνια Γουλφ, ενώ ήταν και η αγαπημένη ενδυματολόγος της Μπάρμπρα Στρέιζαντ. 

Στην Ελλάδα είχε δουλέψει στο θέατρο μόνον τα τελευταία 15 χρόνια, με την Κάτια Δανδουλάκη και τη Νόνικα Γαληνέα. 

Υπάρχουν δύο εκδοχές για το που γεννήθηκε το 1932: κατά μία στην Αθήνα και κατά την αμερικανική στη Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχα της έχει αποδοθεί οι υποψήφιες για Οσκαρ σκηνογραφίες του «Ποτέ την Κυριακή» και της «Φαίδρας» του Ζιλ Ντασσέν, όπως και της «Στέλλας» του Μιχάλη Κακογιάννη (φέρονται να ανήκαν στην συγγενή της Ντένη Βαχλιώτη). 

Η ίδια πάντως είχε υπογράψει την μιούζικαλ εκδοχή της ταινίας «Ilya Darling» στο Μπρόντγουεϊ.


Ρεπορτάζ: Παύλος Αγιαννίδης

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011 στην εφημ. "ΤΑ ΝΕΑ"
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=4&artId=4614310

Δεν υπάρχουν σχόλια: